تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا(CLK7)  پیش بینی می کنیم قیمت آن قبل از شروع روند افزایشی مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۴۹٫۶۲ دلار در هر بشکه اصلاح کند و بعد از آن دوباره سیگنال خرید صادر کند و با افزایش روبرو شود که این موضوع را عدم توانایی دیروز قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۰٫۹۷ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این موج کاهشی صرفا یک موج برگشتی و پول بک (pullback) به سوی سطح حمایت ۴۹٫۶۲ (خط گردن از الگوی کوچک کف دو قلو) در نظر گرفته می شود که این کف دو قلوی کوچک در نزدیکی سطح ۴۷٫۰۱ ساخته شده است.

در چارت پایین خط گردن بر روی سطح ۴۹٫۶۲ دیده می شود که انتظار داریم بعد از نزدیک شدن قیمت نفت آمریکا به این سطح حمایت دوباره خریداران وارد بازار شوند، امری که در صورت تحقق، می تواند به انجام حرکت افزایشی قیمت نفت آمریکا برای بازگشت به محدوده های بالای ۵۰٫۹۷ کمک کند و براساس الگوی کف دو قلو احتمال صعود قیمت نفت آمریکا به محدوده ۵۱٫۹۱ و ۵۲٫۲۰ وجود دارد.

اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم، سطح ۴۹٫۶۲ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۵۰٫۹۷ و هدف بعدی سطوح ۵۱٫۱۰  و ۵۱٫۳۴ (به ترتیب خط میانگین متحرک ۱۰۰ هفته گذشته و خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) خواهد بود. در حرکت افزایشی نیز تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰٫۹۷ موجب استمرار موج افزایشی به سوی سطح ۵۱٫۹۱ می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM7) پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۵۲٫۷۹ اصلاح کند که این موضوع را تکمیل شدن حرکت پنج موجی قیمت از سطح ۵۰٫۰۳ (پایین ترین سطح ۲۷ مارس ۲۰۱۷) نشان داده است.

براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی ۴۹٫۷۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) به ۵۳٫۷۴ (بالاترین سطح ۳ آوریل ۲۰۱۷) هدف اصلاحی سطح ۵۲٫۷۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) در نظر گرفته شده است که در نمودار بعدی مشخص است.

کانال افزایشی به اصلاح بیشتر قیمت نفت برنت تا سطح ۵۲٫۲۰ به عبارتی تا کف این کانال اشاره دارد که تنها در صورت شکست سطح حمایت ۵۲٫۷۹ (به شرط تثبیت کندل دو ساعته پایین آن) منجر به اصلاح به سطح ۵۲٫۲۰ می شود که این سطح نیز بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی سطح مقاومت مهم بر روی ۵۳٫۴۶ قرار دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطوح ۵۳٫۷۴ و ۵۴٫۰۴ صادر خواهد کرد که سطح ۵۴٫۰۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۹٫۷۱ تشکیل شده است.

بنابراین اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی به نزدیکی سطوح حمایت ۵۲٫۷۹ یا ۵۲٫۲۰  دلار در هر بشکه بار دیگر شاهد ادامه روند صعودی قیمت نفت برنت دریای شمال باشیم که هدف های بعدی آن را در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن