تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا(CLK7)  سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۵۱٫۹۱ دلار در هر بشکه صعود کند که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰٫۹۷ در چارت تایم فریم یک ساعته زیر شان داده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۲۳ فوریه ۲۰۱۷) به ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و برای امروز سطح مقاومت بعدی بر روی ۵۱٫۹۱ دیده می شود که اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود سیگنال خرید جدید با هدف ۵۳٫۰۷ صادر خواهد کرد.

همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم الگوی کف دو قلوی که در نزدیکی سطح ۴۷٫۰۱ ساخته شده است به هدف های افزایشی در منطقه ۵۱٫۹۱ و ۵۲٫۲۰ اشاره دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و آنهم محدود به سطوح حمایت ۵۰٫۹۷ و ۵۰٫۶۰ (مماس با خط روند افزایشی رسم شده) خواهد بود.

لازم به ذکر است برای معامله گران نفت مهمترین خبر امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران می باشد و انتظار می رود از رقم قبلی ۸۶۷+ هزار بشکه به ۴۳۵- هزار بشکه کاهش یابد. بامداد امروز نیز آمار موجودی ذخایر هفتگی انجمن نفت آمریکا (API) به میزان ۱٫۸۳۴- میلیون بشکه کاهش یافت در حالیکه قبلا پیش بینی می شد ۵۰۰- هزار بشکه کاهش یابد.

برای امروز هر چقدر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا بیشتر از حد انتظارات بازار کاهش یابد این مساله موجب افزایش قیمت نفت آمریکا در زمان انتشار خبر خواهد شد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM7) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۵۵٫۷۹ افزایش داشته باشد که این حرکت صعودی را عبور کامل قیمت از سطح مقاومت ۵۴٫۱۳ نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی به وضوح مشخص است این سطح مقاومت ۵۴٫۱۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی آغاز شده از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۱۲ اوت ۲۰۱۶) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و انتظار می رود این حرکت افزایشی تا سطح مقاومت بعدی بر روی ۵۵٫۷۹ ادامه داشته باشد و توجه بیشتر بازار بر آن متمرکز خواهد بود.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت نفت برنت محدود به سطح حمایت ۵۴٫۱۳ یا ۵۳٫۴۰ خواهد بود. برای امروز خریداران نفت برنت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت و از نظر تحلیل فاندامنتال نیز انتظار داریم، روند حرکت صعودی قیمت نفت برنت باز هم ادامه یابد و شاید، حرکت افزایشی مورد انتظار تا اعلام خبر مهم آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران به تعویق بیافتد.

بنابراین فعلاً امروز نیز باید منتظر بمانیم تا این خبر اعلام شود و از دیدگاه تحلیل تکنیکال تا زمانیکه قیمت آن بالای سطح حمایت ۵۴٫۱۳ تثبیت شده است، به تقویت قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن به سطح ۵۵٫۷۹ دلار در هر بشکه کمک خواهد کرد که این هدف را در نمودار بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن