تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح مقاومت ۵۸۵۷ دلار در هر تن به این حرکت اصلاحی و افزایشی خود پایان دهد و بعد از آن دوباره به سطح ۵۷۳۰ (پایین ترین سطح ۴ آوریل ۲۰۱۷) کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص شده است که این سطح مقاومت ۵۸۵۷  بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۵۶۵۲ (پایین ترین سطح ۹ مارس ۲۰۱۷) به ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است. با نگاهی دقیق تر به نمودار متوجه می شویم که این سطح مقاومت در نزدیکی مقاومت دیگری در سطح ۵۸۵۴ قرار دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال در چارت پایین این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C می باشد که این موج سومین موج از موج اصلاحی است که از سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۷) شکل گرفته است و به باور ما هنوز این موج نزولی تکمیل نشده است.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۸۵۷ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب افزایش قیمت جهانی مس به سطوح ۵۹۰۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی) و ۵۹۰۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) می شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

امروز در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به این حرکت اصلاحی و افزایشی خود در نزدیکی سطح مقاومت ۱۹۷۰ پایان دهد و بعد از آن به سوی سطح ۱۹۳۶ (پایین ترین سطح ۴ آوریل ۲۰۱۷) کاهش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این موج اصلاحی در قالب موج b به عبارتی دومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۸۱ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است. از منظر تحلیل تکنیکال این موج در نزدیکی سطح مقاومت ۱۹۷۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی) به احتمال زیاد تکمیل شده است و بعد از آن می بایست منتظر کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی در موج کاهشی c باشیم.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از روند افزایشی ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۱۴ مارس ۲۰۱۷) نشان می دهد که سطح مقاومت بر روی ۱۹۷۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی) دیده می شود که انتظار داریم در نزدیکی این سطح موج b به سقف خود نزدیک شده باشد و بعد از آن با کاهش قیمت مواجه شود.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۷۰ موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۹۸۳ دلار در هر تن (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۲۳٫۶ درصدی) می شود که در نمودار بعدی مشخص شده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت این دو فلز و هدف های بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن