تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا دلیلی برای تغییر تحیل دیروز وجود ندارد و از نظر تحلیل تکنیکال پیش بینی می شود قیمت آن در صورتیکه بتواند از سطح مقاومت ۱۲۵۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) با قدرت عبور کند به سطوح مقاومت ۱۲۶۱ و ۱۲۶۴ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح مقاومت ۱۲۶۱ بر روی بالاترین سطح ۲۷ مارس ۲۰۱۷ قرار گرفته است که موقتا مانع از پیشروی بیشتر قیمت به سطح ۱۲۶۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) گردیده است. با این حال بررسی شمارش امواج الیوت نشان می دهد که قیمت اونس طلا در موج c به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی آغاز شده از سطح ۱۱۹۴ (پایین ترین سطح ۱۰ مارس ۲۰۱۷) قرار دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال در این موج حداقل می تواند تا سطح مقاومت ۱۲۶۴ افزایش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به نزدیکی سطح حمایت ۱۲۴۹ می باشد که این سطح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد و حمایت بعد از آن بر روی سطح ۱۲۴۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷ درصدی) تشکیل شده است.

امروز قیمت جهانی اونس طلا همانطور که دیروز گفته شد در آستانه ی جلسه رهبران آمریکا و چین و تضعیف ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن به همراه کاهش بازار سهام، قیمت آن همچنان در نزدیکی بالاترین سطح یک ماهه گذشته قرار دارد. افزایش میزان ریسک گریزی در بازار موجب اقدام سرمایه گذاران به خروج از معاملات پر ریسک و در مقابل خرید ارزهای کم بازده مثل ین ژاپن و دارایی های مطمئن نظیر اونس طلا می شود.

همچنین دیشب از متن صورتجلسه کمیته FOMC از نشست ۱۵ مارس، مشخص گردید که بسیاری از مقامات بانک فدرال بر این باورند که مراحل آغازین کاهش ترازنامه ۴٫۵ تریلیون دلاری در اواخر سال جاری تا زمانیکه داده های اقتصادی آمریکا رو به بهبود است باید اجرا شود. از این رو کاهش بازار سهام آمریکا پس از لحن تند دیشب بانک فدرال دلیل اصلی افزایش قیمت جهانی اونس طلا می باشد و در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۵۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و تثبیت کندل روزانه بالای این سطح می تواند مقدمه ای برای صعود بیشتر به سطح ۱۲۶۴ باشد.

برای امروز پیش بینی می شود در جلسه بین رهبران آمریکا و چین در مورد موضوعاتی چون مسائل اقتصادی، امنیتی و متقاعد کردن کره شمالی برای جلوگیری از توسعه سلاح های خود بحث و گفتگو شود. باید توجه داشت که این اولین دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین از زمان روی کار آمدنش در تاریخ ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

بنابراین جلسه امروز و فردا ترامپ با رئیس جمهور چین می تواند بازار را دچار شوک قابل توجهی بکند و اگر این جلسه نتیجه ی مثبتی نداشته باشد، این موضوع باعث تقویت قیمت جهانی اونس طلا خواهد شد. در تقویم اقتصادی امروز اخبار خاصی در سشن آمریکا دیده نمی شود و تنها آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا (پیش بینی بازار ۲۵۰۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۵۸۰۰۰) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا