تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا  (CLK7) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن مجدد تا سطح مقاومت ۵۱٫۹۱ دلار در هر بشکه صعود کند که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰٫۹۷ نشان داده است و به نظر می رسد حرکت افزایشی که از سطح ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) شروع شده هنوز ادامه دارد.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۰٫۹۷ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۲۳ فوریه ۲۰۱۷) به ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و برای امروز سطح مقاومت بعدی بر روی ۵۱٫۹۱ دیده می شود که اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود سیگنال خرید جدید با هدف ۵۳٫۰۷ صادر خواهد کرد.

همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم الگوی کف دو قلوی که در نزدیکی سطح ۴۷٫۰۱ ساخته شده است به هدف های افزایشی در منطقه ۵۱٫۹۱ و ۵۲٫۲۰ اشاره دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و آنهم محدود به سطوح حمایت ۵۰٫۹۷ و ۵۰٫۶۰ (مماس با خط روند افزایشی رسم شده) خواهد بود که پیشتر نیز بدان اشاره کردیم.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM7) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۵۵٫۰۶ افزایش داشته باشد که این حرکت صعودی را عبور کامل قیمت از سطح مقاومت ۵۴٫۰۴ نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی به وضوح مشخص است این سطح مقاومت ۵۴٫۰۴ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۵۸٫۳۷ به ۴۹٫۷۱ تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و انتظار می رود این حرکت افزایشی تا سطح مقاومت بعدی تا سطح ۵۵٫۰۶ ادامه داشته باشد و مجدد این سطح لمس شود.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت نفت برنت محدود به سطح حمایت ۵۴٫۰۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۵۳٫۷۶ (مماس با خط روند افزایشی رسم شده) خواهد بود. بنابراین برای امروز خریداران نفت برنت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز انتظار داریم، روند حرکت صعودی قیمت نفت برنت باز هم ادامه یابد و تا زمانیکه قیمت آن بالای خط روند افزایشی تثبیت شده است، به تقویت دوباره قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۵۵٫۰۶ دلار در هر بشکه کمک خواهد کرد که این هدف را در نمودار بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن