تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۵۹۲۸ دلار در هر تن را لمس کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به سطح مقاومت بعدی ۵۹۶۹ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین تایم فریم یک ساعته دیده می شود این سطح مقاومت ۵۹۲۸ قیمت مس بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (c) به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۶۵۲ (پایین ترین سطح ۹ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

افزایش شارپی روز گذشته قیمت مس به معنای استمرار موج افزایشی (c) به سوی سطح ۶۰۱۲ می باشد که این هدف محل برخورد قیمت مس به سقف کانال افزایشی نیز می باشد. برای امروز صعود قیمت مس به سطح ۶۰۱۲ سیگنال خرید قوی برای خریداران صادر خواهد کرد زیرا در نمودار روزانه نیز همانطور که مشخص است اشاره به شکست سطح مقاومت ۵۹۷۰ دارد که می تواند قیمت مس را تا سطح مقاومت بعدی ۶۱۸۶ بالا بکشاند.

لازم به ذکر است در حرکت اصلاحی و نزولی سطح حمایت قیمت بر روی ۵۸۵۵ می باشد و تنها به شرط شکست آن منجر به کاهش قیمت مس به سوی سطوح ۵۸۲۰ و ۵۷۸۴ می شود که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی قرار دارند.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۱۹۷۸ را لمس کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۹۹۱ می شود. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۹۷۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۱۴ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این روند در قالب موج ۳ شکل گرفته که سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۸۴۸ (پایین ترین سطح ۹ مارس ۲۰۱۷) می باشد و به باور ما این روند افزایشی که هم اکنون شاهد آن هستیم در قالب موج ۵ یعنی موج پنجم صورت گرفته است.

در این موج انتظار داریم که قیمت آلومینیم آلیاژی را دیر یا زود تا سطح مقاومت ۲۰۰۵ بالا بکشاند که این سطح محل برخورد قیمت به سقف کانال افزایشی می باشد. برای اینکه از افزایش قیمت به این سطح مطمئن شویم می بایست حتما قیمت آن بتواند از سطح مقاومت ۱۹۷۸ با قدرت عبور کند.

با این حال باید توجه داشت از منظر تحلیل تکنیکال تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی در پایین سطح مقاومت ۱۹۷۸ قرار دارد ممکن است موج کنونی ۵ در همین نزدیکی سطح مقاومت ۱۹۷۸ به پیک قیمت و سقف خود برسد و در حرکت نزولی به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۹۵۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی) منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۱۹۴۸ دلار در هر تن (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن