تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK7) پس از حمله آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۵۳٫۰۷ دلار در هر بشکه صعود کند که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۱٫۹۱ نشان داده است و به نظر می رسد حرکت افزایشی که از سطح ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) شروع شده با قدرت ادامه دارد.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۱٫۹۱  بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۲۳ فوریه ۲۰۱۷) به ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و برای امروز سطح مقاومت بعدی بر روی ۵۳٫۰۷  دیده می شود که اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود سیگنال خرید جدید با هدف ۵۳٫۸۶ و ۵۴٫۹۴ صادر خواهد کرد.

همانطور که پیشتر بدان اشاره کردیم الگوی کف دو قلوی که در نزدیکی سطح ۴۷٫۰۱ ساخته شده است به هدف های افزایشی بالای ۵۱٫۹۱ اشاره دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و آنهم محدود به سطح حمایت ۵۱٫۹۱ خواهد بود.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این روند افزایشی که از سطح ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) شروع شده است در جهت خلاف چرخه سه موجی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) می باشد و موج دوم به عبارتی موج b در نزدیکی سطح ۵۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۲۳ فوریه ۲۰۱۷) به پیک و سقف خود رسید و احتمال نزدیک شدن دوباره قیمت به این سطح زیاد است.

از نظر تحلیل تکنیکال نفت خام سبک آمریکا در حال صعود به سوی سطح ۵۸٫۷۶ می باشد که البته هدف واقع بینانه را می توان سطح ۵۵٫۰۲ در نظر گرفت که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C  می باشد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM7) پس از حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه سیگنال خرید صادر کرده است و پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۵۶٫۳۳ افزایش داشته باشد که این حرکت صعودی را عبور کامل قیمت از سطح مقاومت ۵۵٫۰۶ نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین به وضوح مشخص است این سطح مقاومت ۵۴٫۰۴ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۵۸٫۳۷ به ۴۹٫۷۱ تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و انتظار می رود این حرکت افزایشی تا سطح مقاومت بعدی ۵۶٫۳۳ و ۵۷٫۱۹ ادامه داشته باشد. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت نفت برنت محدود به سطح حمایت ۵۵٫۰۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) و ۵۴٫۰۴ (مماس با خط روند افزایشی رسم شده) خواهد بود.

بنابراین برای امروز خریداران نفت برنت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت و از نظر تحلیل فاندامنتال نیز با توجه به حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه و نگرانی ها از اختلال در عرضه نفت در غرب آسیا انتظار داریم، روند حرکت صعودی قیمت نفت برنت باز هم ادامه یابد و تا زمانیکه قیمت آن بالای خط روند افزایشی تثبیت شده است، به تقویت قیمت نفت برنت به سطوح ۵۶٫۳۳ و ۵۷٫۱۹ بیانجامد که این هدف را در نمودار پایین دیده می شود.

در چشم انداز بلند مدت نیز در قیمت نفت برنت دریای شمال احتمال لمس مجدد سطح ۵۷٫۳۶ وجود دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت ۲۰۱۶) قرار دارد و این قویا پیش بینی می شود که این بار بتواند از این سطح مقاومت با قدرت عبور کند و قیمت را تا سطح ۶۱٫۱۰ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) بالا بکشاند که این هدف را در نمودار روزانه مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن