تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز در قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۵۹۲۸ دلار در هر تن را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۹۶۹ می شود که در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح مشخص شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال در چارت زیر این سطح مقاومت ۵۹۲۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (c) به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۶۵۲ (پایین ترین سطح ۹ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است. در تعریف خطوط فیبوناچی پروجکشن باید گفت که ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این موج از سه موج کوچک شکل گرفته است که در درون یک کانال افزایشی در نوسان است. موج سوم به عبارتی موج c در حال پیشروی قیمت جهانی مس به سوی سطح مقاومت ۶۰۱۲ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت آن به خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی (c) می باشد.

لازم به ذکر است که در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی ۵۸۵۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطوح ۵۸۲۰ و ۵۷۸۴ می شود که در نمودار پایین بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۱۹۷۸ را تاچ کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن تایید کرده است. همانطور که در چارت بعدی دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی ۵ به عبارتی پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۸۴۸ (پایین ترین سطح ۹ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج از قدرت و پتانسیل بسیار زیادی برای رسیدن به سطح ۲۰۰۵ برخوردار است که این سطح محل برخورد قیمت آن به خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی از روند افزایشی ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۱۴ مارس) می باشد و همچنین این هدف محل برخورد قیمت به سقف کانال افزایشی نیز می باشد.

لازم به ذکر است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۹۴۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۹۳۴ دلار در هر تن می شود که این سطح در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۳ درصدی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن