تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز در قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK7) سیگنال خرید به سطح ۵۳٫۰۷ دلار در هر بشکه صادر شده است و اگر این سطح مقاومت هم با قدرت شکسته شود خریداران را با هدف های ۵۳٫۸۶ و ۵۴٫۹۴ وارد بازار خواهد کرد که این موضوع را تثبیت کامل قیمت بالای سطوح حمایت ۵۱٫۹۷ و ۵۱٫۹۱ به وضوح نشان داده است.

هر چند روز جمعه قیمت نفت خام سبک آمریکا مقداری به پایین سطح حمایت ۵۱٫۹۱ رسید اما از سطح حمایت ۵۱٫۵۰ با افزایش روبرو شد و بدلیل تنش های ژئوپولیتیکی در منطقه و حمله موشکی اخیر آمریکا به پایگاه هوایی در سوریه مجددا روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۳٫۰۷ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از حرکت کاهشی ۵۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۲۳ فوریه ۲۰۱۷) به ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است و این موج افزایش کنونی در جهت خلاف چرخه سه موجی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) می باشد.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین دیده می شود موج دوم به عبارتی موج B در سطح ۵۴٫۹۴ به پیک و سقف خود رسید که پیش بینی می شود با توجه به نظریه امواج الیوت، دوباره قیمت نفت آمریکا خود را تا این سطح بالا بکشاند. در نمودار روزانه نیز کاملا مشخص است که قیمت نفت آمریکا به بالای سطح مقاومت ۵۱٫۹۷ – خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج افزایشی (C) که از سطح ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت ۲۰۱۶) شروع شده – رسیده است و سیگنال خرید با هدف ۵۴٫۹۹ صادر کره است.

لازم به ذکر است در حرکت اصلاحی و نزولی نفت خام سبک آمریکا سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۵۱٫۹۷ و ۵۱٫۹۱ قرار دارند. باید توجه داشت حمله موشکی روز جمعه آمریکا به پایگاه هوایی در سوریه و نگرانی از گسترش درگیری در منطقه یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی است.

در دو نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های افزایشی بعدی آن مشخص شده است. بنابراین تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای نفت خام سبک آمریکا خرید با هدف های ۵۳٫۸۶ و ۵۴٫۹۴ است که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۵۶٫۳۳ صادر شده است که این حرکت افزایشی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در تایم فریم یک ساعته و روزانه پایین نشان داده است.

در تحلیل تکنیکال نفت برنت در معاملات هفته گذشته گفته شده بود که قیمت به احتمال زیاد صعودی است و تا سطح ۵۶٫۳۳ افزایش خواهد داشت که این اتفاق روز جمعه تا سطح ۵۶٫۰۸ واقع شد. با نگاهی به اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال و بررسی آنها به راحتی می توان متوجه بیشتر شدن قدرت صعودی پس از حمله آمریکا به پایگاه هوایی سوریه و تقاضای خرید معامله گران شد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۶٫۳۳ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۹٫۷۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) قرار دارد و این روند از سه موج شکل گرفته است و با توجه به نظریه امواج الیوت ویو پیش بینی می شود که قیمت نفت برنت دوباره به سوی سقف موج دوم به عبارتی موج b در سطح ۵۷٫۴۵ نزدیک شود.

همانطور که در چارت روزانه پایین دیده می شود سطح مقاومت نفت برنت بر روی ۵۴٫۳۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۴۱٫۵۱ – پایین ترین سطح ۲ اوت ۲۰۱۶) قرار داشت که با قدرت شکسته شد و هم اکنون راه برای صعود بیشتر به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۴۳ هموارتر شده است که این سطح در نزدیکی نرخ ۵۷٫۴۵ قرار دارد.

لازم به ذکر است امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت کوتاه و محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۵۵٫۰۶ و ۵۴٫۵۰ خواهد بود و تحولات تکنیکال و بنیادی از ادامه صعود قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطوح ۵۶٫۳۳ و ۵۷٫۱۹ و پس از آن سطوح ۵۷٫۴۳ و ۵۷٫۴۵ دلار در هر بشکه خبر می دهد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن