تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سطح حمایت ۵۷۴۹ دلار در هر تن ریزش کند و چنانچه این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش با هدف بعدی ۵۷۲۳ خواهد شد که در نمودار پایین مشخص است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت مس بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) قرار دارد. به باور ما قیمت جهانی مس در این موج و در بیشترین قدرت موج نزولی خود ممکن است تا سطح ۵۶۸۹ کاهش داشته باشد که البته قبل از آن با یک سطح حمایت جزئی و ضعیف ۵۷۲۳ روبرو است.

در همین حال در نمودار روزانه نیز سیگنال فروش مس صادر شده است و همچنین در چارت روزانه پیش بینی می شود بزودی سطح حمایت ۵۶۵۴ شکسته شود و از آنجایی که قیمت آن برای چندمین مرتبه متوالی نتوانسته به بالای سطح مقاومت ۵۹۷۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ – بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵ به ۴۳۱۸ – پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) برسد، این احتمال قویا وجود دارد که با شکست سطح حمایت ۵۶۵۴ به سوی سطح ۵۳۹۹ کاهش یابد.

لازم به ذکر است که در حرکت صعودی اولین سطح مقاومت بر روی ۵۸۱۶ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت مس به سطح ۵۸۴۶ می شود. فعلا از منظر تحلیل تکنیکال قیمت جهانی مس شرایط اولیه ریزش را کسب کرده و خرید آن منطقی به نظر نمی رسد و باید در چنین شرایطی در فکر ریزش احتمالی قیمت جهانی مس به نقاط پائین‌تر به ترتیب سطوح ۵۷۴۹ و ۵۷۲۳ و پس از آن سطح ۵۶۸۹ بود که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۹۷۰ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار پایین نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال موج روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی که از سطح ۱۸۴۸ (پایین ترین سطح ۹ مارس ۲۰۱۷) شروع شده هنوز تکمیل نشده است و این روند از پنج موج شکل گرفته است که موج ۵ در حال پیش روی به سوی سطح ۱۹۷۰ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت آن به خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از موج افزایشی ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۱۴ مارس ۲۰۱۷) می باشد.

در حرکت نزولی نیز چناچه قیمت آلومینیم آلیاژی به پایین سطح حمایت ۱۹۴۸ برسد می بایست در سناریوی افزایشی به سطح ۱۹۷۰ تجدید نظر کرد زیرا شکست این سطح حمایت منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۱۹۳۴ می شود و در صورتیکه این سناریو محقق شود و قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۹۳۴ کاهش یابد، شانس ریزش بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۸۵۷ در نمودار روزانه بیشتر می شود.

همانطور که در نمودار روزانه دیده می شود قیمت در نزدیکی سطح مقاومت ۱۹۵۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ – بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴- به ۱۴۳۲ – پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) در نوسان است و استمرار موج نزولی می تواند به معنای شکست نامعتبر سطح مقاومت ۱۹۵۷ دلار در هر تن تلقی شود که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن