تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز نیز همانند روز گذشته در قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK7) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۵۳٫۸۶ دلار در هر بشکه افزایش یابد و اگر این سطح مقاومت هم با قدرت شکسته شود خریداران را با هدف ۵۴٫۹۴ وارد بازار خواهد کرد که این موضوع را تثبیت کامل قیمت بالای سطوح حمایت ۵۲٫۵۰ و ۵۱٫۹۱ نشان داده است.

قیمت نفت بیشتر به خاطر تعطیل شدن یکی از بزرگترین میدان نفتی لیبی و تنش های ژئوپولیتیکی در منطقه مجددا روند رو به رشدی را در پیش گرفته است. میدان نفتی الشراره لیبی پس از آنکه افراد مسلح خطوط لوله این میدان را مسدود کردند، تعطیل شد. این میدان نفتی به تازگی فعالیت خود را از سر گرفته بود که مجددا به تعطیلی کشیده شد که همین خبر به تقویت بیشتر قیمت نفت کمک خواهد کرد.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۳٫۰۷ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از حرکت کاهشی ۵۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۲۳ فوریه ۲۰۱۷) به ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) قرار داشت که دیروز برای لحظاتی شکسته شد و تا سطح ۵۳٫۲۶ (خط میانگین متحرک ۲۱ هفته ی گذشته) بالا آمد. در چارت پایین این موج افزایشی کنونی در جهت خلاف چرخه سه موجی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) می باشد.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین دیده می شود موج دوم به عبارتی موج B در سطح ۵۴٫۹۴ به پیک و سقف خود رسید که پیش بینی می شود با توجه به نظریه امواج الیوت، دوباره قیمت نفت آمریکا خود را تا این سطح بالا بکشاند. در نمودار پایین نیز کاملا مشخص است که قیمت نفت آمریکا خود را بالای خط روند افزایشی تثبیت کرده است که این خط مماس با سطح حمایت ۵۲٫۵۰ می باشد و هر چند برای امروز ممکن است در برخورد به سطح مقاومت ۵۳٫۰۷ مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۵۲٫۵۰ اصلاح کند اما بعد از آن دوباره سیگنال خرید با هدف های ۵۳٫۸۶ و ۵۴٫۹۴ صادر خواهد کرد.

حمله موشکی هفته ی گذشته آمریکا به پایگاه هوایی در سوریه و نگرانی از گسترش درگیری در منطقه یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های افزایشی بعدی آن مشخص شده است.

بنابراین همانطور که دیروز گفته شد تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای نفت خام سبک آمریکا خرید در نزدیکی سطوح حمایت روزانه با هدف های ۵۳٫۸۶ و ۵۴٫۹۴ است که در نمودار پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن همانند دیروز سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود تا سطح مقاومت ۵۶٫۳۳ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است. در تحلیل تکنیکال نفت برنت در معاملات هفته گذشته گفته شده بود که قیمت به احتمال زیاد صعودی است و تا سطح ۵۶٫۳۳ افزایش خواهد داشت که این اتفاق فعلا تا سطح ۵۶٫۰۸ واقع شده است.

با نگاهی به اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال و بررسی آنها به راحتی می توان متوجه بیشتر شدن قدرت صعودی پس از حمله آمریکا به پایگاه هوایی سوریه و تعطیل شدن یکی از بزرگترین میدان نفتی لیبی شد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۶٫۳۳ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۹٫۷۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) قرار دارد و این روند از سه موج شکل گرفته است و با توجه به نظریه امواج الیوت ویو پیش بینی می شود که قیمت نفت برنت دوباره به سوی سقف موج دوم به عبارتی موج b در سطح ۵۷٫۴۵ نزدیک شود.

همانطور که در چارت روزانه پایین دیده می شود سطح مقاومت نفت برنت بر روی ۵۴٫۳۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۴۱٫۵۱ – پایین ترین سطح ۲ اوت ۲۰۱۶) قرار داشت که با قدرت شکسته شد و هم اکنون راه برای صعود بیشتر به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۴۳ هموارتر شده است که این سطح در نزدیکی نرخ ۵۷٫۴۵ قرار دارد و هر چند ممکن است در صورت نزدیک شدن به سطح مقاومت ۵۷٫۴۳ مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۵۴٫۳۹ اصلاح کند اما روند افزایشی همچنان پایدار باقی خواهد ماند و هر گونه حرکت اصلاحی فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید فراهم خواهد کرد.

در این صورت، امکان تقویت نفت برنت دریای شمال چندان بعید نخواهد بود، مضافاً اینکه ممکن است بازار تنش های سیاسی اخیر در کره شمالی و سوریه را نیز در نظر بگیرد. لازم به ذکر است امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت دریای شمال کوتاه و محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۵۵٫۵۸ و ۵۵٫۰۶ خواهد بود و تحولات تکنیکال و بنیادی از ادامه صعود قیمت نفت برنت دریای شمال به ترتیب به سوی سطوح ۵۶٫۳۳ و ۵۷٫۱۹ و پس از آن سطوح ۵۷٫۴۳ و ۵۷٫۴۵ دلار در هر بشکه خبر می دهند که این اهداف را در دو نمودار پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن