تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش تا سطح ۵۷۴۹ دلار در هر تن صادر شده است و حتی احتمال آن می رود که بتواند از این سطح حمایت عبور کند و تا سطح حمایت بعدی ۵۷۲۳ کاهش داشته باشد که در نمودار یک ساعته پایین مشخص است.

همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی مس دیده می شود این سطح حمایت ۵۷۴۹ بر روی خط فیبوناچی پروچکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است و در این موج می تواند قیمت مس را تا سطح ۵۶۸۹ پایین بکشاند.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین دیده می شود قیمت جهانی مس به پایین خط روند از الگوی مثلث کاهش یافته که تاییدی در جهت الگوی کاهشی ادامه دهنده با تارگت نزولی در حدود سطح ۵۵۵۰ می باشد. از آنجایی که معمولا الگوی مثلث جزو الگوهای معتبر و قابل اطمینان تکنیکال می باشد می توان هدف نزولی را به محض شکست سطح حمایت ۵۷۲۳ در نزدیکی سطح ۵۵۰۰ در نظر گرفت.

این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۵۷۸۶ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب افزایش به سوی سطح مقاومت ۵۸۱۶ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. با این حال بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار کاهش قیمت جهانی مس تا سطوح ۵۷۴۹ و ۵۷۲۳ باقی مانده است و در نمودار زیر، ادامه حرکت نزولی قیمت جهانی مس را پیش بینی می کنیم.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۱۹۱۴ ریزش داشته باشد که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ، الگوی سقف دو قلو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود روند افزایشی از سطح ۱۸۴۸ (پایین ترین سطح ۹ مارس ۲۰۱۷) تکمیل شده است و این روند در قالب پنج موج شکل گرفته است و کاهش دیروز قیمت آلومینیم آلیاژی به معنای واژگون شدن روند افزایشی می باشد که این موضوع را الگوی سقف دو قلو بیشتر تایید کرده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این الگوی نزولی هدفی در حدود ۱۸۹۸ و ۱۸۷۹ را نشان می دهد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی می باشد و برای امروز هر گونه حرکت افزایشی محدود به سطح مقاومت ۱۹۳۷ می باشد که این سطح بر روی خط گردن تشکیل شده است.

بنابراین برای اطمینان از ادامه حرکت نزولی، می باید به انتظار تثبیت قیمت در پایین سطوح مقاومت ۱۹۲۹ و ۱۹۳۷ باشیم که در این صورت، می توان به ریزش بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی تا نرخ ۱۹۱۴ و پس از آن سطوح ۱۸۹۸ و ۱۸۷۹ دلار در هر تن اطمینان داشت که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن