تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۵۷۲۳ دلار در هر تن ریزش داشته باشد و اگر این سطح حمایت هم شکسته شود منجر به کاهش بیشتر آن تا سطح ۵۶۸۹ می شود که در نمودار پایین مشخص است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی c به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است و در این موج قادر است تا سطح ۵۶۸۹ کاهش داشته باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی مثلث که از روز ۲۷ مارس شکل گرفته تایید شده است که به هدف نزولی ۵۵۵۰ اشاره دارد و براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود حرکت برگشتی و پول بک به سوی خط روند پایینی از الگوی مثلث تکمیل شده و مجدد قیمت مس در مسیر نزولی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۷۸۶ سیگنال افزایش به سوی سطوح ۵۸۱۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) و ۵۸۴۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد. در هر صورت تا زمانیکه قیمت مس در پایین سطح مقاومت ۵۷۸۶ تثبیت شده است، فروشندگان در زیر این سطح وارد شده و در انتظار ریزش قیمت جهانی مس به نرخهای ۵۷۲۳ و ۵۶۸۹ خواهند بود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۹۱۴ را لمس کند که این حرکت نزولی را بررسی سقف دو قلو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این الگوی سقف دو قلو در نزدیکی سطح ۱۹۸۰ ساخته شده است که به هدف نزولی ۱۸۹۸ اشاره دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۸۴۸ (پایین ترین سطح مارس ۲۰۱۷) به ۱۹۸۰ (بالاترین سطح ۵ آوریل ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

حرکت اصلاحی در برخورد به سطح حمایت ۱۹۱۴ بوجود آمده بود صرفا یک حرکت برگشتی و پول بک به نزدیکی خط گردن از الگوی سقف دو قلو در حدود سطح ۱۹۳۷ می باشد و بررسی نمودار روزانه به هدف نزولی پایین تر در سطح ۱۸۵۷ اشاره دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار دارد.

در چارت روزانه نیز بررسی واگرایی کاهشی در اندیکاتور مک دی (MACD) به استمرار حرکت نزولی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به ترتیب به سطوح ۱۹۱۴ ، ۱۸۹۸ و پس از آن سطوح ۱۸۷۹ و ۱۸۵۷ دلار در هر تن اشاره دارد که در نمودار روزانه به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن