تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود در نزدیکی سطح مقاومت ۵۶۸۹ دلار در هر تن پایان دهد و دوباره سیگنال فروش صادر کند و به سوی سطح حمایت ۵۶۲۸ ریزش کند.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت ۵۶۸۹ و سطح حمایت ۵۶۲۸ بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی c تشکیل شده اند که این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) محسوب می شود.

براساس روند خنثی و رنج قیمت مس بین ۹ مارس تا ۱۱ آوریل انتظار داریم موج نزولی c دیر یا زود قیمت مس را تا سطح ۵۳۷۳ پایین بکشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۲۳٫۶ درصدی قرار گرفته است که در چارت پایین مشخص است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۶۸۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) موجب افزایش اندک و محدود قیمت مس به سطح مقاومت بعدی ۵۷۲۳ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی دیده می شود.

این سناریوی افزایشی اندکی بعید به نظر می رسد و محتمل ترین سناریوی موجود از سرگیری روند کاهشی قیمت جهانی مس از نزدیکی سطح مقاومت ۵۶۸۹ می باشد که در بالا بدان اشاره کردیم. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

امروز در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی سیگنال خرید کوتاه مدت صادر شده است و پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۹۲۹ افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۱۴ در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۱۹۱۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت از موج افزایشی ۱۸۴۸ (پایین ترین سطح ۹ مارس ۲۰۱۷) به ۱۹۸۰ (بالاترین سطح ۵ آوریل ۲۰۱۷) قرار داشت که با قدرت شکسته شد و سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۹۲۹ دیده می شود.

با این حال باید توجه داشت که به احتمال در نزدیکی این سطح مقاومت ۱۶۲۹ حرکت اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی به پایان خواهد رسید و پس از آن مجدد با کاهش قیمت مواجه خواهد شد چون از نظر تحلیل تکنیکال این حرکت اصلاحی صرفا یک حرکت برگشتی و پول بک (pullback) به سمت خط گردن از الگوی سقف دو قلو (double- top) در نظر گرفته می شود.

تجزیه و تحلیل نمودار روزانه به تارگت نزولی ۱۸۵۷ اشاره دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ دلار در هر تن (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است و واگرایی کاهشی قیمت در اندیکاتور RSI در تایم فریم روزانه نیز سیگنال فروش قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی صادر کرده است که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن