تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۵۳٫۲۹ دلار در هر بشکه را لمس کند و اگر این سطح مقاومت شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و تقویت قیمت به سطح ۵۳٫۷۶ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۷) خواهد شد.

در حال حاضر قیمت نفت آمریکا در نزدیکی سطح حمایت ۵۲٫۷۷ در نوسان است و سطوح حمایت بسیاری در مسیر حرکت اصلاحی قیمت وجود دارند که اولین آنها در سطح ۵۲٫۵۴ (پایین ترین سطح ۲ مارس ۲۰۱۷) و پس از آن سطح ۵۲٫۱۷ و سپس ناحیه حمایت قوی و مستحکم ۵۱٫۹۷ و ۵۱٫۹۱ قرار دارند.

هرچند که حرکت قیمت نفت کماکان در روندی صعودی است، اما پیش بینی می شود، پس از تکمیل شدن این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطوح حمایت اشاره شده، شاهد شروع حرکت صعودی جدید باشیم و در این مسیر، سطح مقاومت اولیه نرخ ۵۳٫۰۷ و پس از آن، سطح ۵۳٫۲۹ است که چنانچه شکسته شود، می توان به انتظار صعود تا سطح ۵۳٫۷۶ و در ادامه ۵۳٫۸۶ بود.

باید توجه داشت افزایش تنش در روابط سیاسی آمریکا با روسیه و کره شمالی موجب از سرگیری روند افزایشی قیمت نفت در بازارها خواهد شد و از سوی دیگر دولت ترامپ ممکن است به دنبال حمله موشکی به سوریه در آینده نزدیک نیز اقدام مشابهی علیه کره شمالی انجام دهد و ابرهای سیاه و طوفانی بر فراز منطقه دیده می‌شود.

مقامات آمریکایی به صراحت از کره شمالی خواسته اند تا به بلند پروازی های خود در خصوص دستیابی به سلاحهای اتمی و قابلیتهای نظامی خاتمه دهد و با توجه به تشدید تنش در شبه جزیره کره می تواند امیدهای تازه ای را برای افزایش قیمت نفت به ارمغان بیاورد.

از این رو، هر گونه حرکت اصلاحی قیمت نفت خام سبک آمریکا به نزدیکی سطوح حمایت به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید با هدف های مشخص شده در نمودار پایین تلقی می شود و نمودار روزانه اشاره به افزایش قیمت نفت آمریکا به سوی سطح ۵۴٫۹۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۳۹٫۱۹ – پایین ترین سطح ۳ اوت ۲۰۱۶) دارد.

در نمودار بعدی امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۵۶٫۳۳ را لمس کند و چنین به نظر می رسد حرکت اصلاحی اخیر که از سطح ۵۶٫۶۵ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۷) شروع شده موقتی است و این حرکت اصلاحی صرفا یک موج برگشتی و پول بک به نزدیکی خط روند کاهشی از سطح ۵۸٫۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) می باشد و به باور ما این موج اصلاحی در نزدیکی سطح ۵۵٫۴۵ (پایین ترین سطح ۱۱ آوریل ۲۰۱۷) تکمیل شده است.

در نمودار روزانه هدف افزایشی نفت برنت سطح ۵۷٫۴۳ در نظر گرفته شده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج بزرگ افزایشی C  می باشد که این موج از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت ۲۰۱۶) آغاز شده است. در حال حاضر قیمت نفت برنت در نزدیکی سطح حمایت ۵۵٫۴۵ در نوسان است و سطوح حمایت بسیاری در مسیر حرکت اصلاحی قیمت وجود دارند که اولین آنها در سطح ۵۵٫۰۶ وجود دارد.

هرچند که حرکت قیمت نفت کماکان در روندی صعودی است، اما پیش بینی می شود، پس از تکمیل شدن این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطح حمایت اشاره شده، شاهد شروع حرکت صعودی جدید باشیم و در این مسیر، سطح مقاومت اولیه نرخ ۵۶٫۳۳ و پس از آن، سطح ۵۶٫۶۵ است که چنانچه شکسته شود، می توان به انتظار صدور سیگنال خرید و صعود تا سطح ۵۷٫۱۹ و در ادامه ۵۷٫۴۳ دلار در هر بشکه بود که این اهداف را در نمودارهای پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن