تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۶۲۸ دلار در هر تن را لمس کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود موجب صدور سیگنال فروش تا سطوح حمایت بعدی ۵۵۹۱ و ۵۵۳۱ می شود که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده اند.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت ۵۶۲۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی c به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است. از منظر تحلیل تکنیکال براساس آن چیزی که در نمودار پایین دیده می شود این سطح حمایت هنوز تکمیل نشده است.

به باور ما براساس روند خنثی قیمت بین روزهای ۹ مارس تا ۱۱ آوریل ۲۰۱۷ دیر یا زود قیمت مس را تا سطح ۵۳۷۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۲۳٫۶ درصدی) پایین خواهد کشاند و حرکت اصلاحی اخیر که از سطح ۵۶۱۵ (پایین ترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۷) شاهد آن بودیم صرفا یک موج اصلاحی و پول بک به سوی این منطقه خنثی و رنج (consolidation) بوده است.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته قیمت مس بالای سطح مقاومت ۵۷۲۳ موجب افزایش به سوی سطوح مقاومت بعدی ۵۷۴۹ و ۵۷۸۶ می شود که هر یک از این سطوح را در نمودارهای پایین به وضوح مشاهده می کنید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۹۲۹ صعود کند که این حرکت افزایشی را شکسته شدن کامل سطح مقاومت ۱۹۱۴ در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۹۱۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۸۴۸ (پایین ترین سطح ۹ مارس ۲۰۱۷) به ۱۹۸۰ (بالاترین سطح ۵ آوریل ۲۰۱۷) می باشد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۹۲۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود موجب تقویت جزئی قیمت آن به نزدیکی خط گردن یعنی سطح ۱۹۳۷ می شود.

با این حال به باور ما این حرکت اصلاحی دومین موج برگشتی به سوی خط گردن از سقف دو قلو می باشد که به تارگت نزولی در حوالی سطح ۱۸۹۰ اشاره دارد. در نمودار روزانه قیمت آلومینیم آلیاژی سیگنال فروش تا سطح ۱۸۵۷ صادر شده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ دلار در هر تن (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن