تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK7) پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به نزدیکی سطوح ۵۲٫۱۷ و ۵۱٫۹۱ دلار در هر بشکه اصلاح کند که این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۵۲٫۷۷ در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح حمایت ۵۲٫۷۷ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت از موج افزایشی ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) به ۵۳٫۷۶ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۷) قرار داشت که شکسته شد.

در نمودار پایین حمایت بعدی بر روی ۵۲٫۱۷ دیده می شود که اگر این سطح هم با قدرت شکسته شود منجر به کاهش جزئی قیمت نفت آمریکا به نزدیکی سطوح حمایت مهم ۵۱٫۹۷ و ۵۱٫۹۱ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۲۳ فوریه ۲۰۱۷) به ۴۷٫۰۱ قرار دارد.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲٫۷۷ موجب افزایش به سطح ۵۳٫۲۹ می شود. باید توجه داشت در مسیر حرکت اصلاحی، نزدیکی منطقه ۵۱٫۹۷ تا ۵۱٫۹۱ حمایت مهم قیمت نفت خام سبک آمریکا محسوب می شود.

در نمودار بعدی امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM7) پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی یکی از سطوح حمایت ۵۴٫۶۳ یا ۵۴٫۵۵ مورد حمایت قرار گیرد و هر چند به نظر می رسد حرکت اصلاحی که از سطح ۵۶٫۶۵ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۷) شروع شده ممکن است مقداری دیگر امتداد داشته باشد اما با سطوح حمایت مهمی به ترتیب در نرخهای ۵۴٫۶۳ ، ۵۴٫۵۵ و ۵۴٫۰۴ روبرو است.

از نظر تحلیل تکنیکال این حرکت اصلاحی در برخورد به سطح مقاومت ۵۶٫۳۳ ایجاد شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۹٫۷۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است. طبق بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت امکان تشکیل حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت به نزدیکی سطوح حمایت ۵۴٫۶۳ و ۵۴٫۵۵ وجود دارد.

بعد از بدست آوردن پنانسیل لازم و تجمیع انرژی در نزدیکی سطوح حمایت احتمال آن می رود که مجدد به سوی سطح مقاومت ۵۶٫۳۳ برگردد و در صورت شکست آن به تقویت قیمت نفت برنت به سطح ۵۷٫۱۹ بیانجامد. باید توجه داشت در مسیر حرکت اصلاحی و نزولی، نزدیکی منطقه ۵۴٫۵۵ تا ۵۴٫۰۴ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) حمایت مهم قیمت نفت برنت دریای شمال محسوب می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن