تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش تا سطح حمایت ۵۶۸۹ دلار در هر تن صادر شده است و اگر این سطح حمایت هم شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش دیگر تا سطح ۵۶۲۸ می شود که در نمودار پایین مشخص است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت قیمت مس بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹۸۵ (پایین ترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج افزایشی هنوز تکمیل نشده است و به احتمال زیاد قیمت مس را تا سطح ۵۳۷۳ پایین می کشاند که این تارگت نزولی را بررسی روند خنثی و رنج قیمت بین ۹ مارس تا ۱۱ آوریل تایید کرده است.

در چارت پایین حرکت اصلاحی که پیشتر از سطح ۵۶۱۵ (پایین ترین سطح ۱۲ آوریل) شروع شده بود کمی دیگر امتداد خواهد داشت و این حرکت اصلاحی به احتمال زیاد در نزدیکی منطقه مقاومت ۵۷۴۹ و ۵۷۸۶ پایان خواهد یافت و پس از آن دوباره سیگنال فروش برای مس صادر خواهد کرد که در چارت پایین با پیکان مشخص شده است.

امروز در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطوح ۱۹۲۹ و ۱۹۱۴ ریزش داشته باشد تا همانطور که در چارت بعدی مشخص است شکاف یا گپ (Gap) بوجود آمده در معاملات امروز را پر کند.

در نمودار بعدی کاملا به وضوح مشخص است حرکت اصلاحی قیمت که از سطح ۱۹۸۰ (بالاترین سطح ۵ آوریل ۲۰۱۷) شروع شده در قالب سه موج شکل گرفته است و تا کنون دو موج اول آن تکمیل شده است و موج سوم به عبارتی موج C از هم اکنون شروع شده است که می تواند قیمت آلومینیم آلیاژی را تا سطوح ۱۸۹۸ و ۱۸۷۹ پایین بکشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۸۴۸ (پایین ترین سطح ۹ مارس ۲۰۱۷) به ۱۹۸۰ قرار دارند.

در چارت مربوطه شکاف یا گپ ایجاد شده بین ۱۹۱۸ تا ۱۹۴۰ معمولا جزو گپ ها و شکاف های مرسوم و رایج بازار است که بزودی پر خواهد شد و در نمودار روزانه نیز واگرایی کاهشی در اندیکاتور RSI اشاره به ریزش قیمت مس به سطح ۱۸۵۷ دلار در هر تن دارد که پیشتر بدان اشاره کرده بودیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن