تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز آغاز حرکت بازار با انتشار خبر برگزاری زودهنگام انتخابات در انگلیس، به افزایش قدرتمند ارزش پوند در مقابل ارزهای اصلی انجامید و در این هیاهو، جفت ارز پوند – دلار آمریکا بود که پیروزمندانه در بازار تقویت شد و توانست از خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته (۱٫۲۶۲۳) که قبلا در تلاش برای عبور از آن ناکام مانده بود با قدرت عبور کند و در صعودی دیگر خود را تا سطح مقاومت ۱٫۲۷۵۰ بالا بکشاند که بالاترین سطح از اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۶ به این سو محسوب می شود و امروز توانست بیشترین افزایش روزانه خود را از ماه ژانویه به این سو تجربه کند.

دوئچه بانک یکی از بانکهای بزرگ آلمانی که قبل از این چشم انداز پوند را کاهشی پیش بینی کرده بود امروز اعلام کرد که با اعلام ترزا می، نخست وزیر انگلیس برای برگزاری انتخابات زودهنگام یک ” تغییر در قاعده بازی ” برای معامله گران پوند ایجاد شده است و در روزهای آینده پیش بینی خود را برای چشم انداز پوند افزایش خواهد داد.

به اعتقاد ما این احتمال قویا وجود دارد که ترزا می در انتخابات در روز ۸ ژوئن ۲۰۱۷ پیروز شود و قدرت وی با اکثریت حزب در دولت در آستانه ی مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا (Brexit) بیشتر خواهد شد که این مساله به بهبود اوضاع سیاسی در دولت انگلیس و تقویت بیشتر ارزش پوند در بازارها کمک خواهد کرد و در واقع این موضوع نگرانی های بازار را در خصوص “خروج سخت” کاهش خواهد داد که به نفع پوند خواهد بود.

باید توجه داشت که “خروج سخت” به صورت عمده به معنای توافق نهایی انگلستان با اتحادیه اروپا است که انگلستان از مزایای بازار واحد اروپا در حوزه خدمات و کالاها بهره ای نبرد. به این ترتیب، “خروج سخت” به احتمال زیاد به یک توافق نامه تجارت آزاد سریع ولی حداقلی با اتحادیه اروپا اروپا منجر خواهد شد که بر اصول سازمان تجارت جهانی استوار است و با توجه به برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس ممکن است نگرانی های بازار از خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا تا حد زیادی بکاهد و دلایل افزایش امروز پوند نیز به همین خاطر می باشد.

در مقابل آن “خروج نرم” وجود دارد که به معنی حفظ نوعی از دسترسی بدون تعرفه به بازار واحد اروپایی است. این نوع از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، بیشتر در چارچوب مدل های نروژی و سوییسی ارتباط با اتحادیه تعریف می شود و نروژ کشوری خارج از اتحادیه اروپاست که به بازار اتحادیه اروپا به صورت گسترده ای دسترسی دارد.

در واقع مهمترین مزایای انتخاب “خروج نرم” نیز، دسترسی به بازار واحد و امکان استفاده از ظرفیت های تجاری و خدماتی گسترده آان و همچنین توانایی استقلال عمل در حوزه سیاست های کشاوررزی و شیلات، سیاست خارجی و امنیتی مشترک، سیاست های حوزه اتحادیه گمرکی و سیاست های تجاری عنوان شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال در جفت ارز پوند – دلار آمریکا سطوح ۱٫۲۷۷۶ و ۱٫۲۸۰۰ نقش مقاومت بسیار قوی را بازی می کنند و در صورتیکه خریداران پوند به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای این سطوح تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل پوند تا سطوح ۱٫۲۸۵۰ و ۱٫۲۹۰۰ حرکت خواهد کرد و خود را گامی دیگر به سطح روانی ۱٫۳۰۰۰ نزدیک خواهد کرد.

در جفت ارز پوند – ین ژاپن نیز قیمت آن در تلاش برای عبور از سقف کانال نزولی در نمودار هفتگی می باشد که اگر موفق به شکست آن شود موجب تقویت به سوی سطوح ۱۳۸٫۸۱ (خط تنکان هفتگی در اندیکاتور ایچیموکو) ۱۳۹٫۸۰ (کف ابر ایچیموکوی هفتگی) و ۱۴۰٫۰۰ می شود که به منزله تایید حرکت صعودی در کوتاه مدت است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا