تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK7) پیش بینی می شود قیمت آن با سطوح حمایت ۵۲٫۱۷ ، ۵۱٫۹۷ و ۵۱٫۹۱ دلار در هر بشکه روبرو شود و اگر از بالا بتواند از سطح مقاومت ۵۲٫۷۷ با قدرت عبور کند و دو ساعت بالای آن تثبیت شود سیگنال خرید تا نزدیکی سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۲۹ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت ۵۱٫۹۱ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۵۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۲۳ فوریه ۲۰۱۷) به ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) قرار دارد که این سطح در نزدیکی حمایت مهم دیگری در ۵۱٫۹۷ وجود دارد که این منطقه را تبدیل به حمایت مهمی برای نفت خام سبک آمریکا کرده است.

فعلا قیمت نفت آمریکا در روندی خنثی مابین سطوح ۵۱٫۹۱ و ۵۲٫۷۷ قرار دارد و تا قبل از خبر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران نکته قابل توجهی در خصوص قیمت نفت خام سبک آمریکا وجود ندارد. این خبر می تواند آینده وضعیت نفت آمریکا را حداقل در کوتاه مدت تا حد زیادی مشخص نماید و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح حمایت ۵۱٫۹۱ یا سطح مقاومت ۵۲٫۷۷ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

در حرکت صعودی خریداران از بالای سطح ۵۲٫۷۷ با تارگت های ۵۳٫۲۹ و ۵۳٫۷۶ وارد بازار خواهند شد و فروشندگان از پایین سطح ۵۱٫۹۱ (به شرط تثبیت کندل دو ساعته) با تارگت های ۵۱٫۳۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) و ۵۱٫۱۸ وارد بازار می شوند. از این رو بعد از انتشار خبر امروز شروع حرکات بازار می تواند قیمت نفت آمریکا را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

لازم به ذکر است بامداد امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی موسسه انجمن نفت آمریکا (API) به میزان ۸۴۰- هزار بشکه کاهش یافت در حالیکه پیش بینی بازار ۵۰- هزار کاهش بود و بنابراین اگر امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) پایین تر از حد پیش بینی های بازار (۱٫۴۷۰- میلیون بشکه) اعلام شود این خبر موجب تقویت قیمت نفت خام سبک آمریکا در لحظه انتشار خبر نفتی ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران می شود و همچنین بالعکس. بهتر است تا نتیجه ی خبر منتظر بمانیم.

در نمودار بعدی امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM7) پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی یکی از سطوح حمایت ۵۴٫۵۷ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) یا ۵۴٫۰۴ مورد حمایت قرار گیرد و هر چند به نظر می رسد حرکت اصلاحی که از سطح ۵۶٫۶۵ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۷) شروع شده ممکن است مقداری دیگر امتداد داشته باشد اما برای امروز نیز با سطوح حمایت مهمی به ترتیب در نرخهای ۵۴٫۵۷  و ۵۴٫۰۴ روبرو است.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که روز گذشته گفتیم این حرکت اصلاحی در برخورد به سطح مقاومت ۵۶٫۳۳ ایجاد شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۹٫۷۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

طبق بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت در نزدیکی سطوح حمایت ۵۴٫۶۳ و ۵۴٫۰۴ متوقف شده است و در واقع برای بدست آوردن پتانسیل لازم و تجمیع انرژی در نزدیکی سطوح حمایت احتمال آن می رود که مجدد به سوی سطح مقاومت ۵۶٫۳۳ برگردد و همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت آن به بالای سطح ۵۵٫۰۶ رسیده است و در صورت تثبیت بالای آن به تقویت قیمت نفت برنت به نزدیکی سطوح ۵۶٫۰۰ و ۵۶٫۳۳ می انجامد.

باید توجه داشت در مسیر حرکت اصلاحی و نزولی، نزدیکی منطقه ۵۴٫۵۷ تا ۵۴٫۰۴ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) حمایت مهم قیمت نفت برنت دریای شمال محسوب می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. خبر امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران می تواند آینده وضعیت نفت برنت دریای شمال را حداقل در کوتاه مدت تا حد زیادی مشخص نماید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن