تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به حرکت اصلاحی خود در نزدیکی سطح مقاومت ۵۶۸۹ دلار در هر تن پایان دهد و دوباره به سوی سطح حمایت ۵۵۹۱ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت در چارت پایین نشان داده اند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت و حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی c به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده اند. به باور ما این موج نزولی دیر یا زود قیمت مس را تا سطح ۵۳۷۴ پایین خواهد کشاند که این تارگت نزولی را بررسی روند خنثی و رنج بین روزهای ۹ مارس تا ۱۱ آوریل ۲۰۱۷ نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال موج اصلاحی فعلی صرفا یک حرکت برگشتی و پول بک به سوی این روند خنثی و رنج در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۶۸۹ موجب افزایش جزئی و کوتاه قیمت به نزدیکی سطح مقاومت بعدی ۵۷۲۳ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی مشخص شده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۸۹۳ را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطوح ۱۸۸۵ و ۱۸۷۴ می شود که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در نمودار های بعدی نشان داده است.

در قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به اعتقاد ما حرکت اصلاحی که از سطح ۱۹۸۰ (بالاترین سطح ۵ آوریل ۲۰۱۷) شروع شده است در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج C سیگنال فروش به سوی سطح ۱۸۷۴ صادر کرده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی می باشد و این موضوع نشان می دهد که همچنان فشارهای نزولی پابرجاست و از این رو، تمرکز می بایست بر ادامه روند نزولی باشد.

در نمودار روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و واگرایی کاهشی در اندیکاتور MACD تارگت نزولی ۱۸۵۷ را نشانه گرفته است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) است. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۱۶ باعث افزایش جزئی و کوتاه قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت ۱۹۲۶ دلار در هر تن می شود که در نمودار بعدی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن