تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK7) پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود در نزدیکی سطوح مقاومت ۵۱٫۳۸ یا ۵۱٫۹۱ دلار در هر بشکه پایان دهد و دوباره به سوی پایین ترین نرخهای ۲/۵ هفته ی گذشته یعنی سطح حمایت ۵۰٫۰۴ کاهش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده است.

دیروز آمار موجودی ذخایر هفتگی بنزین آمریکا به طور غیر منتظره ای به میزان ۱٫۵۴۲ میلیون بشکه رشد داشت که بسیار بیشتر از حد پیش بینی بازار ۱٫۹۳۸- میلیون بشکه بود و آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز ۱٫۰۳۴- میلیون بشکه کاهش یافت در حالیکه پیش بینی بازار کاهش ۱٫۴۷۰- میلیون بشکه بود.

با توجه به افزایش سطح تولیدات نفت در آمریکا و افزایش واردات نفت از کشورهای عضو اوپک اعلام این اخبار در آستانه ی انقضاء قرارداد نفت خام در معاملات روز پنجشنبه به سرعت منجر به ریزش قیمت نفت به کمترین سطوح ۲/۵ هفته ی گذشته گردید و بار دیگر نگرانی های بازار را در مورد عرضه بیش از حد نفت در بازارهای جهانی بیشتر کرد. تولیدات نفت آمریکا به ۹٫۲۵۲ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است که این رقم بالاترین میزان تولید از ماه اوت ۲۰۱۵ به این سو می باشد و در نتیجه فشارهای نزولی قیمت نفت را بیشتر کرد.

همانطور که در چارت زیر مشاهده می شود این منطقه ۵۱٫۳۸ و ۵۱٫۹۱ بر روی خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۵۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۲۳ فوریه ۲۰۱۷) به ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است و مقاومت بعدی بر روی سطح ۵۲٫۱۷ یعنی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۷٫۰۱ به ۵۳٫۷۶ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۷) قرار دارد.

موج کاهشی شارپی که دیروز اتفاق افتاد تمایلات بازار را در کوتاه مدت به کاهشی تبدیل کرده است که می تواند منجر به کاهش قیمت یا حداقل زمان زیادی به طول می انجامد تا بتواند در حوالی سطح ۵۰٫۰۴ به ثبات برسد. در حرکت نزولی، امتداد کاهش قیمت به پایین سطح ۵۰٫۰۴ راه برای فرود تا نرخ ۴۹٫۵۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) هموارتر خواهد کرد.

در نمودار بعدی امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM7) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۵۲٫۳۲ ریزش کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت برنت در موج نزولی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) تشکیل شده است و این موج وابستگی نزدیکی با موج قبلی a دارد که توسط سطوح فیبوناچی پروجکشن مشخص شده است.

تمایلات بازار تا آخر هفته به کاهشی تبدیل شده است و موج کاهشی شارپی دیروز فروشندگان را بیشتر به صحنه معامله کشانده است و آهنگ حرکت نفت برنت، نزولی خواهد بود. هر چند قیمت نفت برنت دیروز در این موج نتوانست سطح ۵۲٫۳۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را تاچ کند اما این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن با شکست سطح حمایت ۵۲٫۵۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) منجر به ریزش قیمت به سطح ۵۲٫۳۲ می شود.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۵۴٫۱۲ می شود که این سطح محل برخورد قیمت نفت برنت دریای شمال به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۵۰٫۰۳ (پایین ترین سطح ۲۷ مارس ۲۰۱۷) به ۵۶٫۶۵ دلار در هر بشکه (بالاترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۷) قرار دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن