تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۵۳۱ دلار در هر تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۵۴۹۴ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c قرار دارند که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) محسوب می شود. از منظر تحلیل تکنیکال روند خنثی و رنج قیمت مس در چارت پایین بین روزهای ۹ مارس تا ۱۱ آوریل ۲۰۱۷ به معنای آن است که دیر یا زود قیمت مس تا سطح ۵۳۷۳ سیگنال فروش صادر خواهد کرد.

در نمودار روزانه نیز کاملا مشخص است که قیمت مس به پایین سطح حمایت ۵۶۵۴ کاهش یافته است و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت  ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

در چارت پایین سطح حمایت بعدی بر روی ۵۴۰۰ دیده می شود که این سطح بسبار نزدیک به سطح ۵۳۷۳ می باشد و برای امروز سطح مقاومت قیمت مس نیز بر روی ۵۵۹۱ وجود دارد که اگر به هر دلیلی شکسته شود تنها موجب افزایش کوتاه قیمت به نزدیکی سطح مقاومت ۵۶۲۸ می شود که در چارت مربوطه پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی نیز امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۸۹۳ را دوباره لمس کند و چنانچه این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به ترتیب به سطوح حمایت بعدی ۱۸۸۵ و ۱۸۷۴ می شود.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۱۸۹۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۸۰ (بالاترین سطح ۵ آوریل ۲۰۱۷) می باشد و به باور ما قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج می تواند تا سطح ۱۸۷۴ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند.

از منظر تحلیل تکنیکال پیش بینی می کنیم که قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود که از سطح ۱۸۹۳ شروع شده در حوالی سطح مقاومت ۱۹۱۶ پایان دهد و بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و واگرایی کاهشی در اندیکاتور RSI اشاره به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۸۵۷ دارد.

در چارت مربوطه پایین این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۱۶ موجب افزایش اندک قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۹۲۶ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن