تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM7) پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطح ۵۰٫۰۴ دلار در هر بشکه مورد حمایت قرار گیرد و مدتی در بالای این سطح حمایت در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح مقاومت ۵۱٫۹۱ اصلاح و برگشت داشته باشد که برای تایید این حرکت لازم است از نزدیک ترین سطح مقاومت خود یعنی سطح ۵۰٫۹۷ در نمودار یک ساعته با قدرت عبور کند.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح حمایت ۵۰٫۰۴ و مقاومت ۵۰٫۹۷ بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰  درصدی از موج کاهشی از سطح ۵۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۲۳ فوریه ۲۰۱۷) به ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

هر دو موج افزایشی قیمت از سطح ۴۷٫۰۱ و موج کاهشی از سطح ۵۳٫۷۶ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۷) توسط یک سری از خطوط فیبوناچی ریتریسمنت تحت کنترل قرار گرفته است. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۰٫۰۴ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطوح ۴۹٫۵۹ و ۴۸٫۸۸ می شود.

این در حالی است که صعود قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۰٫۹۷ موجب افزایش به سطح ۵۱٫۹۱ می شود. با توجه به آنکه قیمت نفت آمریکا در حوالی سطوح حمایت ۵۰٫۰۷ و ۵۰٫۰۴ به ثبات رسیده است این احتمال وجود دارد که با شکست سطح مقاومت ۵۰٫۹۷ به سطح ۵۱٫۹۱ برگشت داشته باشد.

در نمودار یک ساعته و روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا مشخص است که قیمت آن در منطقه ۵۰٫۰۷ و ۵۰٫۰۴ با حمایت روبرو است که این منطقه محل برخورد قیمت به کف کانال افزایشی در نمودار روزانه می باشد که ممکن است به تقویت قیمت به سوی سطوح ۵۱٫۹۱ و ۵۱٫۹۳ بیانجامد که در چارت های پایین مشاهده می فرمائید.

لازم به ذکر است امروز در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران تعداد دکل های حفاری نفت شرکت بیکر هیوز آمریکا (رقم قبلی ۶۸۳ دکل) اعلام می شود. این شرکت نفت و گاز آمریکایی یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات نفتی جهان می‌باشد که معمولا بر قیمت نفت تاثیرگذار است.

در چارت بعدی امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ را تاچ کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۴٫۱۲ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار زیر به نظر می رسد که قیمت نفت برنت در حوالی سطح ۵۲٫۵۶ مورد حمایت واقع شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۵۰٫۰۳ (پایین ترین سطح ۲۷ مارس ۲۰۱۷) به ۵۶٫۶۵ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

این سطح حمایت مهمترین حمایت نفت برنت محسوب می شود که آخرین شانس خریداران نفت برنت خواهد بود و اگر به هر دلیلی این سطح حمایت با قدرت شکسته شود فروشندگان را با تارگت های ۵۱٫۳۰ و ۵۰٫۰۳ وارد بازار خواهد کرد و تا زمانیکه قیمت آن بالای سطح حمایت ۵۲٫۵۶ تثبیت شده است این احتمال وجود دارد که روند افزایشی آن دوباره از سرگرفته شود.

از منظر تحلیل تکنیکال استراتژیک نفوذ قیمت به پایین سطح ۵۲٫۳۲ زمینه کاهش قیمت به سطح ۵۱٫۳۰ را فراهم خواهد آورد همانطور که شکست سطح ۵۲٫۵۶ منجر به فرود قیمت به سطح ۵۲٫۳۲ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج نزولی c به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) قرار گرفته است.

آیا خریداران نفت برنت با تارگت های ۵۳٫۳۴ و ۵۴٫۱۲ دلار در هر بشکه باز خواهند گشت؟ در انتظار تحولات بازار خواهیم بود. همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم امروز در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران تعداد دکل های حفاری نفت شرکت بیکر هیوز آمریکا (رقم قبلی ۶۸۳ دکل) اعلام می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن