تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا منطقه ۵۶۸۹ و ۵۷۲۳ دلار در هر تن افزایش یابد و این موضوع را تکمیل شدن چرخه پنج موجی از سطح ۵۹۴۴ (بالاترین سطح ۵ آوریل ۲۰۱۷) نشان داده است.

در چارت پایین از نظر بررسی امواج الیوت ویو این امواج یک موج بزرگتر c را تشکیل داده اند و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن به تارگت های افزایشی ۵۶۸۹ و ۵۷۲۳ اشاره دارد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی قرار دارند.

از نظر تحلیل تکنیکال در چارت پایین روند رنج و خنثی قیمت مس بین ۲۹ مارس و ۱۱ آوریل اشاره به این نکته مهم دارد که این روند نزولی ممکن است در روزهای آینده تا سطح ۵۳۷۳ امتداد داشته باشد. گفتنی است برای امروز نزدیک ترین سطح حمایت مس بر روی ۵۵۹۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود منجر به فعال شدن سفارشات فروش و کاهش آن به سطح ۵۵۳۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۱۹۵۵ روبرو شود و مقداری به سوی سطوح ۱۹۳۰ و ۱۹۲۳ اصلاح کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت، سطوح فیبوناچی پروجکشن و برخورد قیمت به خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۹۸۰ (بالاترین سطح ۵ آوریل ۲۰۱۷) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت آلومینیم آلیاژی بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۹۵ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۷) به این سو محسوب می شود. به اعتقاد ما با توجه به موج افزایشی شارپی که دیروز در قیمت آلومینیم آلیاژی شاهد بودیم کمی بعید به نظر می رسد که قیمت آن بدون تشکیل هیچ گونه اصلاحی حرکت افزایشی خود را حفظ کند و از سطح مقاومت ۱۹۵۵ عبور کند.

در حرکت صعودی تنها به شرط تثبیت کندل دو ساعته قیمت آلومینیم آلیاژی بالای ۱۹۵۵ موجب افزایش قیمت تا سطوح ۱۹۶۹ و ۱۹۷۹ می شود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی قرار دارند.

بنابراین براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود در قیمت آلومینیم آلیاژی سطح مقاومت ۱۹۵۵ سرنوشت قیمت را تعیین خواهد کرد. در صورت شکسته شدن این سطح مقاومت حرکت صعودی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و در غیر این صورت ممکن است در معاملات امروز مقداری به سوی سطوح ۱۹۳۰ و ۱۹۲۳ دلار در هر تن برگردد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن