تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM7) پیش بینی می شود قیمت آن بتواند سطح مقاومت ۴۹٫۵۹ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۰٫۰۴ افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۴۹٫۵۹ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) به ۵۳٫۷۶ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۷) تشکیل شده است و سطح مقاومت بعدی بر روی ۵۰٫۰۴ یعنی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۵۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۲۳ فوریه ۲۰۱۷) به ۴۷٫۰۱ دیده می شود.

به اعتقاد ما موج کاهشی قیمت نفت آمریکا از سطح ۵۳٫۷۶ به پایان راه خود رسیده است که این موضوع را بررسی الگوی کنج و گوه (wedge) نشان داده است که این الگو معمولا در انتهای روند نزولی ظاهر می شود. از سوی دیگر واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) نشان می دهد که فروشندگان خسته شده اند و احتمال تشکیل موج افزایشی به بالای سطح ۵۰٫۰۴ وجود دارد.

در تعریف آن باید گفت اندیکاتور مک دی یک نشانگر جنبشی روند را نشان می دهد که ارتباط بین دو میانگین متحرک قیمت ها را نشان می دهد و این اندیکاتور از کسر خطوط میانگین متحرک ۲۶ روزه از خطوط میانگین متحرک ۱۲ روزه محاسبه می شود. برای امروز هر گونه حرکت نزولی محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۴۸٫۸۸ و ۴۸٫۶۰ خواهد بود.

در چارت بعدی امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN7) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۵۲٫۵۶ افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۵۱٫۵۹ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت برنت دیده می شود سطح مقاومت و حمایت بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۵۰٫۰۳ (پایین ترین سطح ۲۷ مارس ۲۰۱۷) به ۵۶٫۶۵ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال چرخه پنج موج کوچک از سطح ۵۳٫۵۵ (بالاترین سطح ۲۰ آوریل ۲۰۱۷) تکمیل شده است و ممکن است بخشی یا تمامی این چرخه را به نرخهای بالای جبران کند. واگرایی افزایشی در اندیکاتور مک دی به معنای تشکیل یک حرکت افزایشی می باشد.

باید توجه داشت برای امروز تنها کاهش قیمت نفت آمریکا به سطح ۵۱٫۴۰ تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۵۱٫۵۹ می باشد که می تواند منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۵۰٫۹۳ شود. از این رو تا زمانیکه قیمت نفت برنت بالای سطح حمایت ۵۱٫۵۹ قرار دارد امکان برگشت و افزایش قیمت آن به سطح ۵۲٫۵۶ دلار در هر بشکه وجود دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن