تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۵۵۹۱ دلار در هر تن کاهش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۶۸۹ نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۶۸۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c به عبارتی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این موج اصلاحی در قالب موج چهارم یعنی موج d شکل گرفته است که بعد از آن پیش بینی می شود در موج نزولی e قرار گیرد و براساس روند خنثی و رنج قیمت بین ۹ مارس تا ۱۱ آوریل ممکن است قیمت مس را تا سطح ۵۳۷۳ پایین بکشاند. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۵۹۱ با قدرت شکسته شود منجر به از سرگیری موج نزولی قیمت به سوی سطح ۵۵۳۱ می شود.

این در حالی است که در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۵۶۸۹ موجب افزایش جزئی و محدود قیمت به نزدیکی سطوح ۵۷۲۳ و ۵۷۴۹ می شود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند.

با در نظر گرفتن مجموع شرایط بالا و لحاظ نمودن شرایط معاملات مس در روزهای اخیر، احتمال کاهش قیمت تا سطح ۵۵۹۱ زیاد است و فروش مس با در نظر داشتن حد استاپ بالای ۵۶۸۹ معقول می باشد که در صورت ریزش، اهداف ۵۵۹۱ و ۵۵۳۱  مقصد های بعدی قیمت خواهند بود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۹۳۰ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۱۹۶۴ افزایش یابد که این حرکت در راستای تکمیل موج اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۸۹۲ (پایین ترین سطح ۱۸ آوریل ۲۰۱۷) می باشد.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین دیده می شود این موج اصلاحی در قالب موج c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۹۵ (پایین ترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۷) می باشد و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن به تارگت افزایشی ۱۹۶۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی) اشاره دارد.

به باور ما قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج در نزدیکی سطح مقاومت ۱۹۶۴ به پیک و سقف قیمت خود خواهد رسید و دوباره با کاهش قیمت مواجه خواهد شد و برای امروز تنها در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۶۴ موجب افزایش قیمت آن به سوی سطوح ۱۹۶۹ و ۱۹۷۹ می شود.

در حرکت نزولی نیز سطح حمایت قیمت بر روی ۱۹۴۶ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح ۱۹۴۰ و ۱۹۳۰ دلار در هر تن می شود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی دیده می شوند که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومیینم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن