تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

امروز بن برنانکی ، ریس بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران در برابر کمیته مشترک اقتصادی کنگره آمریکا شهادت خواهد داد و گزارش نیم سال اول در خصوص وضعیت اقتصادی را ارایه خواهد داد. مهمترین قسمت سخنرانی وی، مربوط به گزارش ادامه اجرا یا قطع محرکهای اقتصادی خواهد بود و طبق معمول انتظار می رود، با نوسانات شدیدی همراه باشد و بسته به اینکه چه بگوید ارزش یورو در مقابل دلار مجددا تغییر خواهد کرد. آخرین باری که برنانکی صحبت کرد به همین چهارشنبه هفته پیش بر میگردد که ظرف چند ساعت قیمت یورو را از ۱٫۲۸ تا ۱٫۳۲ بالا کشاند.

برای امروز از نحوه چینش سفارشهای خرید یورو می توان متوجه شد که تا قبل از سخنرانی برنانکی احتمالا این سفارشات خرید به ترتیب در دو منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۰۰ و ۱٫۳۰۸۰ بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۶۰ و ۱٫۳۰۵۰ چیده شده اند و سفارشات فروش امروز نیز در محدوده نزدیکی ۱٫۳۱۷۵ و ۱٫۳۱۸۰ الی ۱٫۳۲۰۰ با حد استاپ بالای سطح ۱٫۳۲۲۰ قرار دارند و البته بعد از سخنرانی از پایین در صورت شکست ۱٫۳۰۵۰ و از بالا در صورت شکست ۱٫۳۲۲۰ سفارشات جا به جا خواهند شد.

برای امروز جهت یورو بستگی به صحبتهای برنانکی دارد. در صورتیکه قیمت یورو نتواند به بالای ۱٫۳۱۶۰ و ۱٫۳۱۷۴ برود از نظر تحلیل تکنیکال الگوی سقف دو قلو تشکیل خواهد داد و به سوی ۱٫۳۰۷۸ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) برگشت خواهد کرد و همانطور که قبلا عرض کردم همچنان می بایست نسبت به پر شدن شگاف یا همان گپ بوجود آمده در منطقه ۱٫۲۹۴۹ و ۱٫۲۹۶۶ احتیاط کرد. از بالا نیز شکست سطح ۱٫۳۲۲۰ تقاضا برای خرید یورو را بیشتر خواهد کرد. با این اوصاف بهتر است تا آن زمان منتظر واکنش بازار به سخنرانی برنانکی بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو 

GbpUsd:

اقدام غیر منتظره بانک مرکزی انگلیس و انتشار صورتجلسه این نهاد که مشخص کرد تمامی اعضا به اتفاق آرا به عدم تغییر برنامه خرید اوراق قرضه ( ۳۷۵ میلیارد پوند) و نرخ بهره (۰٫۵%+) رای داده اند امروز ظهر همگان را شگفت زده کرد و مهمتر از همه اینکه آقای مارک کارنی (ریس جدید) نیز به عدم تغییر در سیاستهای پولی انبساطی فعلی رای داد امری که توانست به محبوبیت پوند برای خریداران بیافزاید و قیمت آنرا به بالای ۱٫۵۲۰۰ برساند .

همانطور که دیروز اشاره کردیم روند پوند مادامیکه بالای منطقه کف ۱٫۵۰۲۸ و ۱٫۵۰۱۸ قرار دارد صعودی است و ممکن است قیمت با تثبیت بالای سطح ۱٫۵۱۷۳ ( خط فیب ۳۸٫۲ درصدی) به سوی ۱٫۵۲۸۴ ( بر روی خط فیب ۵۰ درصدی) افزایش یابد و تا بدین لحظه نیز می بینیم که قیمت تا نزدیکی سطح ۱٫۵۲۵۰ بالا آمده است.

در نمودار زیر، ادامه حرکت صعودی پوند در برابر دلار را پیش بینی می کنیم، مخصوصا اگر امروز لحن برنانکی ملایم یا به اصطلاح Dovish باشد و به ادامه اجرای محرکهای اقتصادی اشاره نماید که آن وقت می بایست منتظر افزایش پوند حتی تا منطقه ۱٫۵۳۰۰ باشیم. با نگاهی به نمودار زیر، می توان پیش بینی کرد که سخنرانی امروز برنانکی ، با واکنشهای قابل توجهی همراه خواهد بود.

از یک سو، قیمت پوند در محدوده های بسیار مهمی قرار گرفته است که در صورت شکست سطح ۱٫۵۲۵۰، شاهد آغاز یک روند صعودی قطعی برای پوند تا سطح ۱٫۵۲۸۴ و ۱٫۵۳۰۰ خواهیم بود. سطوح حمایت نیز به ترتیب در منطقه ۱٫۵۱۷۳ و ۱٫۵۱۵۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند

UsdChf:

امروز همانطور که در بالا و تحلیلهای امروز سایت به طور مفصل اشاره کردیم مهمترین توجه بازار به گزارش نیم سال آقای برنانکه، رئیس بانک فدرال ایالات متحده، در خصوص سیاستهای بانک مرکزی به کنگره (روزهای چهارشنبه و پنجشنبه) است. هم اکنون بازارها در انتظار آن هستند که ببینند آقای برنانکی در گزارش خود به موضوع استراتژیهای خروج از برنامه های محرک اقتصادی اشاره خواهد کرد یا خیر ؟

بنابراین معامله گران در انتظار دریافت نشانه ای هستند که مشخص کند که آیا بانک فدرال آماده کاهش میزان نقدینگی و تعدیل سیاستهای انبساطی می باشد یا خیر ؟

ما بر این باوریم که برنانکی در گزارش امروز خود به کنگره، مواردی را که قبلا در سخنرانی خود اشاره کرده بود را بار دیگر تکرار خواهد کرد و احتمالا به این نکته اشاره خواهد کرد که هر چند که بانک فدرال توانایی تغییر سیاستهای فعلی و خروج از استراتژیهای مرتبط با سیاستهای انبساطی را دارد، اما عجله ای برای این کار ندارد و انتظار داریم همانند آنچه در جلسه ماه ژوئن FOMC آمده بود، از روند رشد اقتصادی و تورم اظهار خوشنودی کند .

با این حال همانند روز چهارشنبه هفته گذشته انتظار داریم که چارچوب زمانی مشخصی را برای کاهش نقدینگی و قطع کمکهای مالی معین ننماید و هر گونه کاهشی در محرکهای اقتصادی را منوط به رشد آمارهای اقتصادی ( مخصوصا آمار اشتغال) خواهد دانست که اگر اینچنین شود و در واقع سیگنال مشخصی در جهت قطع کمکهای مالی صادر نکند می بایست در انتظار کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل فرانک سویس باشیم .

برای امروز همانطور که در نمودار زیر مشخص است چنانچه قیمت این زوج ارز بتواند به زیر منطقه حمایت ۰٫۹۳۶۷ و ۰٫۹۳۵۸ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) برسد می تواند به ترتیب هدفهای ۰٫۹۳۰۰ و ۰٫۹۲۷۶ را نمایان سازد.

از بالا سطوح مقاومت به ترتیب در منطقه ۰٫۹۴۴۰ و ۰٫۹۴۵۰ و بعدی در منطقه ۰٫۹۴۸۵ و ۰٫۹۴۹۰ الی ۰٫۹۵۰۰ قرار دارند و تنها شکسته شدن کامل سطح ۰٫۹۵۰۰ موجب صعود قیمت برای پر شدن گپ بوجود آمده (یعنی منطقه شگاف ۰٫۹۵۹۳ و ۰٫۹۵۹۶ ) خواهد شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک سویس