تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سطح مقاومت ۵۰٫۰۴ دلار در هر بشکه افزایش یابد و از نظر تحلیل تکنیکال موج نزولی قیمت از سطح ۵۳٫۷۶ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۷) معکوس شده است.

در چارت پایین موج آخر از این روند در قالب یک الگوی گوه شکل گرفته است که معمولا در انتهای روند نزولی ظاهر می شود و واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) به معنای آن است که روند نزولی به پایان راه خود رسیده است.

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نشانه‌هایی از کند شدن و پایان احتمالی روند نزولی دارد و در اندیکاتور MACD می توان شاهد شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰٫۰۴ بود که در صورت بازگشت معنی دار اندیکاتور به سمت بالا باید به صعود قیمت به نرخهای بالای ۵۰٫۰۴ و ۵۰٫۳۹ امیدوار شد.

موج افزایشی شارپی تاییدی در جهت سیگنال خرید می باشد و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت نفت آمریکا به ترتیب تا سطوح ۵۰٫۹۷ و ۵۱٫۹۱ صعود کند که هر یک بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۵۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۲۳ فوریه ۲۰۱۷) به ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) قرار دارند.

امروز شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰٫۰۴ سرنوشت نفت آمریکا را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن آن حرکت افزایشی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و همین یک موتور محرک کافی است تا روند حرکت قیمت نفت آمریکا تا سطح ۵۱٫۹۱ نیز تحت الشعاع قرار گیرد.

چنانچه امروز در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) کمتر از حد پیش بینی های بازار (۱٫۶۶۱- میلیون بشکه) اعلام شود، خریداران نفت آمریکا از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

در نمودار بعدی امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN7) پیش بینی می شود قیمت آن سیگنال خرید صادر کند و به سطح مقاومت ۵۲٫۵۶ افزایش یابد و از نظر تحلیل تکنیکال موج نزولی که از سطح ۵۶٫۶۵ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۷) شکل گرفته در نزدیکی سطح حمایت ۵۱٫۵۹ به پایان رسیده است.

در چارت تایم فریم یک ساعته پایین نفت برنت دریای شمال این سطوح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۵۰٫۰۳ (پایین ترین سطح ۲۷ مارس ۲۰۱۷) به ۵۶٫۶۵ به وضوح مشخص شده اند.

واگرایی افزایشی در اندیکاتور مک دی (MACD) در نمودار یک ساعته سیگنال خرید صادر کرده است و ممکن است این موج افزایشی امروز در بازار شکل بگیرد. در واقع این موج افزایشی یک موج اصلاحی کوتاه نخواهد بود و به اعتقاد ما در راستای ادامه ی روند افزایشی آغاز شده از سطح ۵۶٫۶۵ می باشد.

در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۵۱٫۵۹ منجر به کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطح ۵۰٫۹۳ دلار در هر بشکه می شود که این سناریو برای امروز بعید به نظر می رسد مگر آنکه امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران منتشر می شود بسیار بالاتر از حد انتظارات بازار (پیش بینی بازار ۱٫۶۶۱- میلیون بشکه ، رقم قبلی ۱٫۰۳۴- میلیون بشکه) اعلام شود.

لازم به ذکر است بامداد امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت انجمن آمریکا (API) به میزان ۸۹۷+ هزار بشکه اعلام شد که بالاتر از حد پیش بینی های بازار (۱٫۳۰۰- میلیون بشکه) و رقم قبلی (۸۴۰- هزار بشکه) بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن