تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM7) پیش بینی می شود قیمت آن مدتی در بین سطوح ۴۸٫۸۸ و ۵۰٫۰۴ دلار در هر بشکه در نوسان باشد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۵۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۲۳ فوریه ۲۰۱۷) به ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است و تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت نفت را نشان می دهد که این موضوع را الگوی کف دو قلوی کوچک که در نزدیکی سطح حمایت ۴۸٫۸۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) ساخته شده نشان داده است و همچنین واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) بیشتر اشاره به افزایش قیمت دارد.

از این رو برای امروز چنانچه از بالا سطح مقاومت ۵۰٫۰۴ با قدرت شکسته شود موجب افزایش به سطح ۵۰٫۹۷ می شود و در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۴۸٫۸۸ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۴۸٫۱۷ خواهد شد. بنابراین برای امروز شروع حرکات بازار می تواند قیمت نفت آمریکا را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

امروز چند خبر مهم فراروی بازار است تا شاید به مدد آنها در قیمت نفت آمریکا شاهد حرکات مهمی باشیم. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار خالص سفارشات کالاهای بادوام در ماه مارس (پیش بینی بازار %۰٫۴ ، رقم قبلی %۰٫۵)، سفارشات کالاهای بادوام در ماه مارس (پیش بینی بازار %۱٫۲ ، رقم قبلی %۱٫۸) و ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار فروش خانه های معوقه آمریکا (پیش بینی بازار %۱٫۰۰- ، رقم قبلی %۵٫۵) اعلام می شوند.

در نمودار بعدی امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN7) پیش بینی می شود قیمت آن مدتی در روند خنثی و رنج بین سطوح ۵۱٫۳۰ و ۵۲٫۳۲ در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی c به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۱٫۳۰ شکسته شود زمینه را برای ورود فروشندگان با حد تارگت ۵۰٫۰۳ فراهم خواهد کرد و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۲٫۳۲ با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت به سوی سطح ۵۳٫۳۴ می شود و تا زمانیکه قیمت بین محدوده ۵۱٫۳۰ و ۵۲٫۳۲ در نوسان است از بالا شانس شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲٫۳۲ کمی محتمل تر به نظر می رسد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت به سطح ۵۱٫۱۰ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۵۱٫۳۰ می باشد که می تواند سناریوی نزولی تا سطح ۵۰٫۰۳ دلار در هر بشکه را بوجود آورد. در هر صورت برای امروز باید گفت نکته قابل توجهی در خصوص نفت برنت وجود ندارد و بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن