تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۶۸۹ دلار در هر تن را لمس کند و اگر این سطح حمایت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت آن تا سطح ۵۶۲۸ می شود.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این سطح حمایت ۵۶۸۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c به عبارتی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) قرار دارد.

از آنجایی که قیمت مس امروز را با کاهش قیمت آغاز کرد و برای بار دوم هم نتوانست با قدرت خود را بالای سطح مقاومت ۵۷۲۳ تثبیت کند این احتمال قویا وجود دارد که به ترتیب تا سطوح ۵۶۸۹ و ۵۶۲۸ کاهش یابد و بار دیگر فشارهای نزولی بر مس آغاز شود.

از نظر تحلیل تکنیکال شمارش امواج الیوت ویو حرکات بازار را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد و همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود به احتمال زیاد موج d در حوالی سطح مقاومت ۵۷۲۳ به سقف و پیک قیمت خود رسیده است.

بعد از آن باید منتظر ریزش قیمت مس در موج e باشیم که در این موج می تواند هدف های پایین تر ۵۶۲۸ را نمایان سازد. در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۵۷۲۳ موجب تقویت قیمت مس به سطوح ۵۷۴۹ و ۵۷۸۶ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۹۵۵ را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت آن به سوی سطوح ۱۹۴۶ و ۱۹۴۰ می شود.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این سطح حمایت ۱۹۵۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۹۵ (پایین ترین سطح ۱۲ آوریل) می باشد.

واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) به معنای آن است که خریداران در این موج افزایشی c مقداری خسته شده اند و با توجه به عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۹۶۹ امکان تشکیل یک حرکت نزولی به سوی ۱۹۵۵ و حتی پایین تر وجود دارد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۶۹ موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطوح ۱۹۷۹ و ۱۹۹۳ دلار در هر تن می شود که نشانه ای در جهت استمرار موج c خواهد بود که در چارت بعدی به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن