تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM7) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۵۰٫۰۴ دلار در هر بشکه افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۸۸ در نمودار تایم فریم یک ساعته و روزانه پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۲۳ فوریه ۲۰۱۷) به ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است و سطح مقاومت بعد از آن بر روی ۵۰٫۰۴ وجود دارد که اگر شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۰٫۹۷ صادر خواهد کرد که این حرکت با پیکان در نمودار پایین به وضوح مشخص شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال روند نزولی که دیروز در واکنش به انتشار خبر از سرگیری دو میدان نفتی لیبی تا سطح ۴۸٫۲۰ اتفاق افتاد، هم اکنون معکوس شده است که این موضوع را حرکت تند افزایشی دیروز از سطح ۴۸٫۲۰ نشان داده است و همچنین واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) و سایه بلند الگوی چکش در نمودار روزانه اشاره به افزایش قیمت نفت آمریکا به بالای سطح ۵۰٫۰۴ دارد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۴۸٫۸۸ خواهد بود که می تواند نقطه مناسبی برای خریداران باشد. بدین جهت، هم اکنون پتانسیل حرکت صعودی به سطح ۵۰٫۰۴ بسیار زیاد است و در این مسیر، هدف رسیدن به نرخهای بالای ۵۰٫۰۴ خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می شود.

در نمودار بعدی امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN7) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۵۲٫۳۲  افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۱٫۳۰ در نمودار تایم فریم یک ساعته و روزانه پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۸٫۳۷ (پایین ترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) قرار گرفته اند.

حرکت تند افزایشی دیروز از سطح ۵۰٫۵۴ به معنای بازگشت خریداران نفت برنت به بازار و از بین رفتن روند نزولی است که از طرف دیگر این موضوع را واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته RSI و سایه بلند الگوی چکش در نمودار روزانه نشان داده اند.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکست سطح حمایت ۵۱٫۳۰ زمینه را برای کاهش نفت برنت دریای شمال به سوی سطح حمایت ۵۰٫۵۹ فراهم می آورد که این سناریو با توجه به حرکت افزایشی که روز گذشته شاهد بودیم برای امروز اندکی بعید به نظر می رسد.

از این رو محتمل ترین سناریوی بازار افزایش قیمت نفت برنت به ترتیب به سوی سطوح ۵۲٫۳۲ و ۵۳٫۳۴ دلار در هر بشکه است که در نمودار پایین مشاهده می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن