تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۶۸۹ دلار در هر تن را لمس کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن تا سطح حمایت بعدی ۵۶۵۱ می شود.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین مشخص است این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی c به عبارتی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) می باشد.

در نمودار پایین یک الگوی گوه (wedge) ایجاد شده که به کاهش قیمت مس اشاره دارد و به باور ما دوباره موج نزولی قیمت مس از سطح ۵۹۸۵ از سرگرفته شده است. در چارت پایین سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۷۲۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی) دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود به تقویت قیمت به سطوح ۵۷۴۹ و ۵۷۸۶ کمک می کند.

خرید یا فروش، بستگی به شکسته شدن قطعی سطح حمایت ۵۶۸۹ یا مقاومت ۵۷۲۳ دارد با این حال، احتمال ادامه حرکت نزولی، با هدف فرود تا سطح ۵۶۸۹ وجود دارد. پیش بینی ما برای امروز، کاهش قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تا سطح ۵۶۸۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) است. از این رو مس در سراشیبی سقوط تا سطوح پایین ۵۶۸۹ قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد که در نمودار زیر با پیکان مشخص شده است. با هم منتظر می مانیم.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۹۲۰ را دوباره تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطوح ۱۹۰۸ و ۱۸۹۹ صادر خواهد کرد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در نمودار بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۱۹۲۰ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۸۱ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج از قدرت نزولی و پتانسیل زیادی برای ریزش تا سطح ۱۸۸۸ برخوردار است اما بهتر است هدف واقع بینانه نزولی را سطح ۱۹۰۸ یا ۱۸۹۹ در نظر گرفت. الگوی تکنیکال از سطح ۱۹۸۱ بیشتر شبیه یک الگوی سقف دو قلو (double-top) می باشد که اگر قیمت به سطح ۱۸۹۹ کاهش یابد این الگو را بیشتر تایید خواهد کرد.

لازم به ذکر است سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی ۱۹۳۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود و دو ساعت بالای آن تثبیت شود موجب افزایش جزئی و محدود قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت ۱۹۴۰ دلار در هر تن خواهد شد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن