تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM7) پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطوح حمایت ۴۸٫۸۸ و ۴۸٫۶۷ دلار در هر بشکه مورد حمایت قرار گیرد و دوباره به سطح مقاومت ۴۹٫۱۸ برگردد که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت ۴۸٫۶۷ و مقاومت ۴۹٫۱۸ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی c به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت آمریکا در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای رسیدن به سطح مقاومت ۵۰٫۷۷ برخوردار است اما بهتر است هدف واقع بینانه را در نزدیکی سطح ۴۹٫۷۹ در نظر گرفت که دسترسی به این سطح به محض افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت اولیه ۴۹٫۱۸ محقق خواهد شد.

از این رو برای امروز تا زمانیکه قیمت بالای سطوح حمایت ۴۸٫۸۸ و ۴۸٫۶۷ قرار دارد، روند روزانه کمی صعودی است اما برای تثبیت این حرکت، می بایست قیمت در بالای نرخ ۴۹٫۱۸ حداقل دو ساعت تثبیت شود. لازم به ذکر است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۴۸٫۶۷ و تثبیت کندل دو ساعته در پایین آن منجر به کاهش قیمت نفت آمریکا به سوی سطح حمایت ۴۸٫۲۰ و ۴۸٫۱۷ می شود که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN7) پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطح ۵۱٫۳۰ مورد حمایت قرار بگیرد و تا سطح مقاومت ۵۲٫۳۲ افزایش یابد که این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین به وضوح نشان داده است و این موضوع می تواند حرکت قیمت نفت برنت را بیشتر به جلو هدایت کند.

همانطور که در چارت نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح حمایت ۵۱٫۳۰ و مقاومت ۵۲٫۳۲ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی c به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۸٫۳۷ (پایین ترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) قرار دارند و به نظر می رسد، پتانسیل لازم برای یک حرکت افزایشی به سوی سطح مقاومت ۵۲٫۳۲  را در اختیار دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج یا به طور کلی یا بخشی از آن تکمیل شده است که این موضوع را حرکت افزایشی شارپی قیمت نفت برنت از سطح ۵۰٫۴۵ (پایین ترین سطح ۲۷ آوریل ۲۰۱۷) و شکل گیری سایه بلند الگوی چکش در همان روز نشان داده است.

این الگوی چکش بعد از یک کندل سفید بوجود آمده است و ترکیب این دو الگو سیگنال الگوی برگشتی و افزایش قیمت نفت برنت به سطح ۵۲٫۳۲ را صادر کرده است. این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۱٫۳۰ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به کاهش قیمت به سطح حمایت ۵۰٫۵۹ دلار در هر بشکه می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن