تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن برای پر کردن گپ روز سه شنبه به سطح ۵۷۵۰ دلار در هر تن اصلاح کند و بعد از آن دوباره با افزایش روبرو شود که این موضوع را گپ ایجاد شده در نمودار پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت مس موقتا به بالای سطح مقاومت ۵۷۸۷ رسید که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۷) به ۵۵۳۰ (پایین ترین سطح ۱۹ آوریل ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

با این حال عدم توانایی و قدرت قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۵۷۸۷ به معنای شروع یک موج اصلاحی به سوی سطح ۵۷۵۰ (بالاترین سطح ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) می باشد که نقطه شروع شکاف یا گپ (Gap) می باشد. به باور ما بعد از پر شدن این گپ می بایست منتظر از سرگیری روند افزایشی قیمت مس باشیم.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۷۵۰ منجر به کاهش قیمت مس به سطح ۵۶۸۹ می شود که این سطح در چارت یک ساعته پایین بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی مشخص شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال سطح ۵۷۵۰ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی باشیم. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۹۰۸ را تاچ کند که احتمالا این حرکت بعد از یک موج اصلاحی به سوی منطقه مقاومت ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ اتفاق خواهد افتاد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۸۱ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است و در این موج از قدرت و توانایی زیادی برای کاهش به سطح ۱۸۹۹ برخوردار است.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی موقتا به بالای سطح مقاومت ۱۹۲۰ رسیده است و شانس افزایش قیمت تا سطوح مقاومت بعدی ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ زیاد است و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۹۰۸ تاییدی در جهت استمرار موج نزولی به سوی سطح ۱۸۸۹ دلار در هر تن می باشد هر چند که باید انجام یک حرکت اصلاحی را حتماً مد نظر داشت که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. منتظر حرکات تکنیکی قیمت آلومینیم آلیاژی در چارت بعدی خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن