تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۵۷۰۳ دلار در هر تن کاهش یابد و این حرکت نزولی را ناتوانی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۵۸۱۱ نشان داده است که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۷) می باشد.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۸۱۱ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) به ۵۵۳۰ (پایین ترین سطح ۱۹ آوریل ۲۰۱۷) تشکیل شده است که در نزدیکی همان خط روند نزولی رسم شده از سطح ۶۲۰۴ می باشد.

در نمودار پایین عدم توانایی و قدرت قیمت مس در عبور از این خط روند نزولی رسم شده به معنای تکمیل شدن موج اصلاحی آغاز شده از سطح ۵۵۳۰ (پایین ترین سطح ۱۹ آوریل ۲۰۱۷) می باشد که می تواند منجر به کاهش قیمت مس به سطح ۵۷۰۳ شود که در چارت پایین مشخص است.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۸۱۱ موجب افزایش قیمت مس به ترتیب تا سطوح ۵۸۷۷ و ۵۹۸۵ می شود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی تشکیل شده اند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره پایین ترین سطح روز ۲ مه یعنی سطح ۱۹۰۴ را تاچ کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۹۳۰ نشان داده است و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۹۳۰ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۸۱ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) قرار دارد و از نظر تحلیل تکنیکال قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج دیر یا زود تا سطح ۱۸۸۸ کاهش خواهد یافت.

در نمودار زیر این حرکت اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی صرفا به خاطر برخورد قیمت به سطح حمایت ۱۹۰۸ بوده است که انتظار داریم دوباره قیمت آن این سطح را لمس کند که این موضوع را تکمیل شدن این موج اصلاحی در نزدیکی سطح مقاومت ۱۹۳۰ تا حد زیادی تایید کرده است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۳۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت ۱۹۴۰ دلار در هر تن می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی در نمودار بعدی می باشد که مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر  تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن