تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM7) همانند دیروز سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود که قیمت آن سطح حمایت ۴۷٫۴۷ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۴۶٫۶۵ کاهش یابد و این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی c قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به این سو می باشد و از منظر تحلیل تکنیکال این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای پایین کشاندن قیمت به سطح ۴۵٫۴۳ برخوردار است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی می باشد.

در نمودار روزانه نفت خام سبک آمریکا نیز به وضوح مشخص است که خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه ۲۰۱۶) شکسته شده است و سیگنال فروش صادر کرده و چشم انداز میان مدت قیمت نفت آمریکا را به کاهشی تبدیل کرده است.

بنابراین در میان مدت همچنان به انتظار آن هستیم که قیمت نفت آمریکا به سطوح پایین حرکت کند و هر گونه حرکت اصلاحی، فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش است. در حرکت نزولی شکست سطح ۴۷٫۰۴ منجر به کاهش قیمت نفت آمریکا به سطح ۴۵٫۲۱ خواهد شد که این تارگت را در نمودار روزانه مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن  (BRN7)سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۰٫۰۳ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۴۹٫۱۷ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی c قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) می باشد و در این موج پتانسیل کاهش قیمت تا سطح ۴۷٫۹۹ را دارد.

در نمودار روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال به نزدیکی سطوح حمایت مهم ۵۰٫۹۹ و ۴۹٫۷۱ رسیده است که این سطوح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ و پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷ قرار دارند.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۴۹٫۷۱ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۴۶٫۴۲ می شود که در نمودار روزانه مشاهده می فرمائید. باید توجه داشت که شکست و تثبیت کندل روزانه قیمت پایین سطح حمایت ۴۹٫۷۱ دلار در هر بشکه شکست و سیگنال مهمی برای فروشندگان نفت برنت دریای شمال خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن