تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM7) پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۴٫۰۹ دلار در هر بشکه کاهش یابد و هر حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۴۷٫۲۵ خواهد بود. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این تجزیه و تحلیل براساس روند افزایشی قیمت از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) می باشد که نشان می دهد قیمت به پایین سطح حمایت  ۴۸٫۳۵ کاهش یافته است.

در چارت پایین سطح حمایت بعدی بر روی ۴۴٫۰۹ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است و حرکت نزولی فعلی براساس یک سری از خطوط فیبوناچی ریتریسمنت تحت کنترل قرار گرفته است که این موج افزایشی کوتاه از سطح ۳۹٫۲۶ (پایین ترین سطح ۲ اوت ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ شکل گرفته است که اولین سطح حمایت بر روی ۴۵٫۳۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود و ممکن است بعد از نزدیک شدن قیمت به این سطح مقداری به نزدیکی سطح مقاومت ۴۷٫۲۵ اصلاح کند.

در حرکت نزولی نیز سطح ۴۴٫۰۹ حمایت کلیدی برای فروشندگان است و سقوط از آن و تثبیت کندل روزانه پایین آن می تواند در روزهای آینده قیمت نفت آمریکا را تا سطح ۴۰٫۶۵ پایین ببرد. با این پیش فرض، انتظار می رود، حرکت قیمت نفت آمریکا همچنان رو به سقوط باشد و جز چند حرکت اصلاحی، روند اصلی همچنان نزولی باقی بماند که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. از نظر تحلیل فاندامنتال امروز مهمترین رویداد خبری بازار، اعلام آمارهای اشتغال ماهانه در ایالات متحده (NFP) و تعداد دکل های حفاری شرکت نفت بیکر هیوز آمریکا است.

در نمودار بعدی امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN7) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۴۶٫۴۲ کاهش یابد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطح مقاومت ۴۹٫۹۴ خواهد بود که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

در نمودار بعدی این تجزیه و تحلیل براساس موج افزایشی ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) تشکیل شده است و نشان می دهد که قیمت نفت برنت به پایین سطح حمایت ۵۰٫۹۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) کاهش یافته است و سطح حمایت بعدی براساس این تجزیه و تحلیل بر روی ۴۶٫۴۲ قرار دارد که به محض نفوذ قیمت به پایین سطح ۴۹٫۷۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) ریزش قیمت به سطح ۴۶٫۴۲ محتمل خواهد بود.

از نظر تحلیل تکنیکال در چارت بعدی این موج نزولی توسط یک سری از خطوط فیبوناچی ریتریسمنت از موج افزایشی ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ تحت کنترل قرار گرفته است. از منظر تحلیل تکنیکال در چارت زیر اولین سطح حمایت قیمت نفت برنت بر روی ۴۷٫۹۵ دیده می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد که ممکن است در برخورد قیمت به آن مقداری به سوی سطح مقاومت ۴۹٫۹۴ دلار در هر بشکه اصلاح داشته باشد اما با این حال باز هم کنترل اصلی حرکت قیمت نفت برنت دریای شمال دست فروشندگان با تارگت های نزولی در نمودار بعدی خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن