تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۵۰۸ دلار در هر تن را لمس کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود باعث کاهش قیمت آن به ترتیب به سوی سطوح ۵۴۳۳ و ۵۳۵۲ می شود که در نمودار پایین مشخص شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این سطح حمایت ۵۵۰۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۷) تشکیل شده است و در این موج از قدرت و توانایی خوبی برای کاهش تا سطح ۵۴۳۳ برخوردار است.

در چارت پایین کانال نزولی رسم شده اشاره به هدف نزولی ۵۳۵۳ دارد که محل برخورد قیمت به کف این کانال می باشد و همانطور که در چارت پایین دیده می شود بعد از برخورد قیمت مس به سطح حمایت ۵۵۰۸ شاهد تشکیل حرکت اصلاحی هستیم و کانال نزولی کوچکی که در نمودار زیر رسم شده نشان می دهد که این حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۵۵۶۳ می باشد و این سطح نیز محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۵۵۶۳ می باشد.

لازم به ذکر است برای امروز چنانچه قیمت مس به بالای سطح ۵۵۸۴ برسد تاییدی در جهت افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۵۶۳ می باشد که می تواند به سمت سطح مقاومت ۵۶۴۴ دلار در هر تن افزایش یابد که البته این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۸۹۹ را لمس کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۱۸۸۸ می شود که در نمودار تایم فریم یک ساعته بعدی مشخص شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۸۱ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) می باشد و در این موج دیر یا زود انتظار داریم که قیمت آن تا سطح ۱۸۸۸ کاهش یابد.

به باور ما حرکت اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی که در برخورد به سطح حمایت ۱۸۹۹ اتفاق افتاده است به احتمال زیاد در نزدیکی سطح مقاومت ۱۹۲۰ پایان می یابد و دوباره با کاهش قیمت مواجه می شود. برای امروز تنها به شرط افزایش قیمت به سطح ۱۹۲۳ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۲۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) می باشد.

تایید این شکست می تواند قیمت آلومینیم آلیاژی را به سطح مقاومت بعدی ۱۹۳۰ دلار در هر تن (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) برساند که این سناریو برای امروز اندکی بعید به نظر می رسد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن