خبر فوری: تحلیل بازار بعد از اعلام آمار اشتغال آمریکا  (NFP)

امروز در شرایطی که بازار انتظار ۱۸۵۰۰۰ افزایش شغل آمریکا در ماه آوریل را داشت ۲۱۱۰۰۰ شغل خبر نهایی بود و نرخ بیکاری آمریکا نیز در ماه آوریل از %۴٫۵ به %۴٫۴ کاهش یافت که پایین ترین رقم در نزدیک به ۱۰ ساله گذشته (از ماه مه ۲۰۰۷ به این سو) محسوب می شود در حالیکه قبلا پیش بینی می شد %۴٫۶ اعلام شود.

خبر دیگر آنکه آمار میانگین حقوق و دستمزدهای آمریکا در ماه آوریل مطابق پیش بینی ها با هفت سنت افزایش به رقم %۰٫۳ و سالیانه به رقم %۲٫۵ رسیدند. هر چند آمار سالیانه میانگین حقوق و دستمزدهای آمریکا کمترین رشد از ماه اوت ۲۰۱۶ به این سو را تجربه کرده است اما نشانه های از رشد سطح دستمزدها با توجه به بهبود بازار کار آمریکا وجود دارد.

در زیر مجموعه آن، آمار اشتغال در بخش ساخت و ساز آمریکا در ماه آوریل ۵۰۰۰ افزایش یافت و اشتغال در بخش تولید به میزان ۶۰۰۰ واحد رشد یافت. آمار اشتغال در بخش خدمات حرفه ای و کسب و کار آمریکا در ماه آوریل ۳۹۰۰۰ اعلام شد و آمار اشتغال در بخش بهداشت و درمان در ماه آوریل ۳۶۸۰۰ افزایش یافت. آمار اشتغال بخش خرده فروشی آمریکا بعد از دو ماه کاهش متوالی در ماه آوریل به میزان ۶۳۰۰ افزایش یافت. اشتغال دولتی در ماه آوریل ۱۷۰۰۰ رشد نشان داد که افزایش استخدام توسط دولت های محلی آمریکا موجب شد تا کاهش اشتغال بخش دولتی فدرال را جبران کند. سایر معیارهای اشتغال آمریکا نیز در ماه گذشته بهبود یافتند.

آمار قوی امروز اشتغال آمریکا شانس افزایش نرخ بهره بانک فدرال در ماه ژوئن را به رغم رشد متوسط سطح دستمزدها افزایش داده است و انتظارات نرخ بهره ای بانک فدرال بهبود یافته است. در حال حاضر، براساس معاملات آتی نرخ بهره و ابزار فدواچ CME که نرخ هدف بانک مرکزی آمریکا را براساس قیمت گذاری قرارداد آتی فدفانذ مسیر یابی می کند، به میزان %۸۳٫۱ احتمال آن می رود که نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در جلسه ۱۴ ژوئن %۰٫۲۵ افزایش یابد و این شانس برای جلسه ۲۶ جولای به میزان %۷۸٫۲ می باشد.

در سایر تحولات آخرین نظر سنجی ها حکایت از آن دارد که شانس پیروزی امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری فرانسه بر رقب خود خانم لی پن رهبر حزب جبهه ملی در روز یکشنبه زیاد است که همین مساله نیز باعث افزایش یورو در مقابل دلار آمریکا به نرخ ۱٫۰۹۹۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ هفته گذشته) و سطح روانی ۱٫۱۰۰۰ شده است و از آنجایی که در معاملات امروز تفاوت اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا با آلمان به نزدیکی پایین ترین سطح خود در سال جاری رسیده است این مساله نیز به تقویت یورو در برابر دلار آمریکا کمک کرده است.

از این رو با نگاهی به حرکت زوج ارز یورو – دلار آمریکا می توان دید که با پیروزی احتمالی امانوئل ماکرون در انتخابات روز یکشنبه هفته آینده احتمال شکسته شدن سطح مقاومت ۱٫۱۰۰۰ وجود دارد که در این صورت احتمال افزایش بیشتر یورو در مقابل دلار آمریکا تا سطوح ۱٫۱۰۲۵ و ۱٫۱۰۳۰ و پس از آن سطح ۱٫۱۰۷۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۱۳۰۰ به ۱٫۰۳۴۰) بوجود خواهد آمد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا  در بالای سطح ۱٫۰۹۳۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) نشان داده است.

در نمودار شاخص جهانی دلار آمریکا (DXY) براساس آن چیزی که در چارت تایم فریم روزانه پایین دیده می شود چنانچه سطح حمایت ۹۸٫۷۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) با قدرت شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی پایین ترین نرخهای ۱۱ و ۱۰ نوامبر ۲۰۱۶ فراهم می آورد و بعد از آن حمایت چندان مهمی تا سطوح ۹۷٫۹۵ و ۹۷٫۷۰ وجود ندارد که این سطوح در نزدیکی نرخهای ۹۷٫۸۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۹۷٫۶۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا