تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۵۰۸ دلار در هر تن را بشکند و به ترتیب تا سطوح ۵۴۳۳ و ۵۳۵۲ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن و کانال نزولی در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر مشخص است این سطح حمایت ۵۵۰۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۷) تشکیل شده است و در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای کاهش تا سطح ۵۴۳۳ برخوردار است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این چرخه از امواج الیوت در درون یک الگوی کاهشی شکل گرفته است که کف این کانال به تارگت نزولی ۵۳۵۲ اشاره دارد که این سطح را در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی اولین سطح مقاومت قیمت مس بر روی ۵۵۶۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود که تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب افزایش جزئی و محدود قیمت مس به سطح مقاومت ۵۶۴۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) خواهد شد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۸۸۸ را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۱۸۷۶ می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص شده است این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۸۱ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای کاهش تا سطح ۱۸۸۸ برخوردار است که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در پایین سطح حمایت ۱۸۹۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی) نشان داده است.

برای امروز چتانچه قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۸۷۶ کاهش یابد در چارت بعدی تاییدی در جهت الگوی ساخته شدن سقف دو قلو یا دابل تاپ (double top) خواهد بود که این الگو از روز ۳۰ مارس ۲۰۱۷ به این سو شکل گرفته است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی اولین سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی سطح ۱۹۰۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) خواهد بود که در صورت شکست آن می تواند قیمت آن را تا سطح ۱۹۲۰ دلار در هر تن بالا بکشاند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی است که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن