تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۴۳۳ دلار در هر تن را لمس کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش بیشتر قیمت آن تا سطح ۵۳۵۲ می شود که در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر مشخص شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت قیمت مس هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۷) تشکیل شده است و در این موج از قدرت و توانایی زیادی برای کاهش تا سطح ۵۴۳۳ برخوردار است.

از نظر تحلیل تکنیکال در نمودار پایین کانال نزولی به تارگت کاهشی ۵۳۵۲ (خط فیبونای پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی) اشاره دارد و این در حالی است که در حرکت افزایشی اولین سطح مقاومت قیمت مس بر روی سطح ۵۵۶۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و افزایش قیمت به سطح ۵۶۴۳ می شود.

در هر صورت برای امروز بر این باوریم که هر گونه حرکت اصلاحی قیمت مس محدود به سطح مقاومت ۵۶۴۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) خواهد بود که در نمودار زیر تارگت های احتمالی آن را مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۸۷۶ را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۱۸۵۶ می شود که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو ، سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی دابل تاپ یا سقف دو قلو (double top) نشان داده است.

براساس آن چیزی که در نمودار بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۱۸۷۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۸۱ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) می باشد. به باور ما الگوی سقف دو قلو که روز ۳۰ مارس به این سو شکل گرفته تایید شده است و به تارگت نزولی در حوالی سطح ۱۸۰۰ اشاره دارد.

با این حال از نظر تحلیل تکنیکال به نظر می رسد قیمت آلومینیم آلیاژی کمی در نزدیکی سطح ۱۸۷۶ مورد حمایت قرار گرفته است و ممکن است مقداری به سوی سطح مقاومت ۱۸۹۲ اصلاح کند که این سطح محل برخورد قیمت آن به خط گردن از الگوی سقف دو قلو می باشد و بعد از آن انتظار می رود دوباره با کاهش قیمت به ترتیب به سطوح ۱۸۶۸ و ۱۸۵۶ دلار در هر تن مواجه شود که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی قرار دارند.

لازم به ذکر است در تعریف خطوط فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آن و هدف های بعدی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن