تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM7) سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۴۸٫۳۵ دلار در هر بشکه صادر شده است و اگر امروز این سطح مقاومت شکسته شود موجب افزایش بیشتر تا سطح مقاومت بعدی ۵۰٫۹۸ می شود که در نمودار زیر دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۴۸٫۳۵ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) تشکیل شده است. به باور ما موج افزایشی فعلی یک موج برگشتی و پول بک به سوی خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۲۶٫۰۵ می باشد. از منظر تحلیل تکنیکال هر دو خط روند و کانال نزولی اشاره به تارگت افزایشی ۵۰٫۹۸ دارند.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت نفت آمریکا بر روی ۴۷٫۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۷) قرار دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۴۵٫۵۳ می شود که این سناریو برای امروز بعید به نظر می رسد.

زیرا با توجه به آنکه دیروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا ۵٫۲۴۷- میلیون بشکه کاهش یافت (پیش بینی بازار ۱٫۷۸۶- میلیون بشکه) احتمال صعود قیمت نفت آمریکا تا سطوح ۴۸٫۳۵ و ۵۰٫۹۸ محتمل است و مورد توجه خریداران نفت آمریکا می باشد. بنابراین برای امروز روند حرکت نفت آمریکا را افزایشی می دانیم و انتظار می رود این حرکت با تارگت های اشاره شده در نمودار پایین ادامه داشته باشد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن  (BRN7)سیگنال خرید تا سطح مقاومت اولیه ۵۰٫۹۹ صادر شده است و پیش بینی می شود اگر بتواند با قدرت از این سطح مقاومت عبور کند تا سطح مقاومت بعدی ۵۱٫۹۳ افزایش یابد که در نمودار زیر مشاهده می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) تشکیل شده است و در همین حال موج اصلاحی کنونی توسط یک سری از خطوط فیبوناچی ریتریسمنت کوتاه از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ تحت کنترل قرار گرفته است و برای امروز سطح ۵۱٫۹۳ به عنوان مقاومت دوم قیمت نفت برنت محسوب می شود.

 از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت اصلاحی صرفا یک موج برگشتی و پول بک به سوی خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۲۷٫۱۰ می باشد که به تارگت ۵۱٫۹۳ اشاره دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه پیش بینی می شود و احتمالا در نزدیکی سطوح حمایت ۴۹٫۹۴ و ۴۹٫۷۲ متوقف خواهد شد که این سطوح به ترتیب خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کوتاه مدت و بالاترین سطح ۹ مه قرار دارند.

با در نظر گرفتن شرایط و محل قرارگیری اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال در تایم فریم روزانه در نمودار احتمال از سرگیری روند افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال تا سطوح ۵۰٫۹۹ و ۵۱٫۹۳ دلار در هر بشکه وجود دارد که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن