تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۴۷۲ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش بیشتر قیمت تا سطوح ۵۴۲۶ و ۵۳۶۵ می شود که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مشاهده می فرمائید.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین دیده می شود این سطح حمایت ۵۴۷۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است و در این موج دیر یا زود قادر است تا سطح ۵۳۶۵ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند.

از نظر تحلیل تکنیکال به باور ما موج اصلاحی که در واکنش به این سطح حمایت اتفاق افتاده است موقتی و زودگذر خواهد بود و به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۵۵۳۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸  درصدی) گیر خواهد کرد و حتی اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود مقاومت بعدی بر روی سطح ۵۵۹۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) قرار دارد.

در تعریف خطوط فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

به همین خاطر احتمال می دهیم قیمت مس در معاملات امروز تا اهداف نزدیک ۵۴۷۲ و ۵۴۲۶ و پس از آن سطح ۵۳۶۵ کاهش یابد که در چارت پایین به وضوح مشخص شده است و برای حرکات بعدی قیمت مس باید منتظر شرایط جدید و در پی آنها تحلیل جدید قیمت مس باشیم.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۸۶۴ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۸۵۱ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو، سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی دابل تاپ یا سقف دو قلو (double top) در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در چات پایین دیده می شود این سطح حمایت ۱۸۶۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۸۱ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است. الگوی سقف دو قلوی ساخته شده از روز ۳۰ مارس تا حد زیادی تایید شده است که اشاره به کاهش قیمت آن تا حوالی سطح ۱۸۰۸ دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی قرار دارد.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۸۷۸ با قدرت شکسته شود موجب یک تشکیل یک حرکت اصلاحی و پول بک قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۸۹۲ دلار در هر تن می شود که این سطح خط گردن از الگوی سقف دو قلوی ساخته شده در چارت بعدی می باشد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن