انتشار فوری : تحلیل اونس طلا پس از سخنرانی برنانکی 

بن برنانکی رئیس فدرال رزرو در گزارش نیم سال خود در خصوص سیاستهای پولی بانک فدرال به کنگره حرف جدیدی نسبت به آنچه قبلا در روز ۱۹ ژوئن در خصوص توقف محرکهای اقتصادی گفته بود نداشت و بر استراتژیهای مرتبط با خروج از سیاستهای انبساطی تاکید کرد .

این مسئله را می توان ازینجا فهمید که عباراتی که اشاره به سیاستهای پولی و محرکهای اقتصادی می کرد همان سبک و سیاق سخنرانی قبلی در روز ۱۹ ژوئن پس از جلسه بانک مرکزی آمریکا را داشت این در حالی است که در سخنرانی روز چهارشنبه هفته گذشته حرفهای متفاوتی زده بود .

در واقع در سخنان برنانکی مطلب جدیدی دیده نمی شود اما لااقل تا لحظه نگارش این تحلیل چارچوب زمانی مشخصی را برای کاهش نقدینگی و قطع کمکهای مالی معین نکرده است. به خاطر همین قیمت همچنان در منطقه خنثی بین ۱۲۶۷ و ۱۳۰۰ در نوسان است و همچنان می بایست منتظر شکست یکی از این سطوح بود تا جهت قیمت مشخص گردد.

از صحبتهای ریس بانک مرکزی آمریکا چیزی که مشخص است آنکه برنانکی تعجیلی برای ادامه محرکهای اقتصادی ندارد. وی همچنان بر توقف محرکهای اقتصادی تکیه کرد و فعلا نگرانی خاصی بابت توقف محرکهای اقتصادی ندارد. اما از سوی دیگر در صورت وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی همچنان دست بانک مرکزی آمریکا را برای گسترش کمکهای مالی و توسعه سیاستهای انبساطی باز نگه داشته است.

در هر صورت  قیمت اونس طلا در لحظه صحبتهای برنانکی فعلا نتوانسته است که از سطح مقاومت ۱۳۰۲ عبور کند و مجدد به سوی ۱۲۷۰ کاهش یافته است.  

در حال حاضر به نظر می رسد تا زمانیکه یکی از سطوح ۱۲۶۷ و ۱۳۰۲ شکسته نشود  قیمت در روندی خنثی باقی بماند اما در صورت شکست کامل سطح ۱۲۶۷ و تثبیت حداقل ۲ ساعته زیر سطوح حمایت ۱۲۶۳ ( خط میانگین متحرک ۲۰ روزه ) و ۱۲۶۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته) شاهد کاهش قیمت به سوی ۱۲۵۰ و ۱۲۳۷ خواهیم بود. از بالا نیز تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۳۰۲ موجب صعود قیمت خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا