تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش تا سطح حمایت ۵۴۷۲ دلار در هر تن صادر شده است و چنانچه امروز این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت این فلز تا سطوح ۵۴۲۶ و ۵۳۶۵ می شود که در چارت پایین مشخص شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید این سطح حمایت ۵۴۷۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است و به باور ما موج اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت رخ داده به احتمال زیاد در پشت سطح مقاومت ۵۶۴۶ به پایان رسیده است و برای امروز می بایست منتظر فرود بیشتر قیمت به حد تارگت ۵۳۶۵ باشیم اما هدف واقع بینانه را بهتر است در نزدیکی سطح ۵۴۷۲ در نظر گرفت که در نمودار زیر دیده می شود.

لازم به ذکر است سطح مقاومت قیمت مس بر روی ۵۵۹۲ دیده می شود که در صورت شکست این سطح تاییدی در جهت استمرار موج اصلاحی به سوی سطوح ۵۶۴۶ و ۵۷۱۲ می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی قرار دارند.

گزارش امروز قیمت مصرف کنندگان و خرده فروشی آمریکا نقش کلیدی و مهمی را ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار را برای تصمیم جلسه آتی بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در ماه ژوئن را معین کند. افزایش میزان قیمت مصرف کنندگان و خرده فروشی آمریکا، به رشد اقتصادی آمریکا تعبیر خواهد شد و این امر به ادامه روند افزایش نرخ بهره، تقویت دلار آمریکا و کاهش قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن با تارگت های تعیین شده در چارت پایین تفسیر می شود.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۸۶۴ را تاچ کند و در صورت شکست آن زمینه را برای کاهش بیشتر و فرود قیمت این فلز تا سطح حمایت بعدی ۱۸۵۱ فراهم آورد که این تارگت نزولی را در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

از منظر تحلیل تکنیکال این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۸۱ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) وجود دارند. الگوی سقف دو قلو یا دابل تاپ که بین روزهای ۳۰ مارس و ۸ مه تشکیل شده است به هدف نزولی ۱۸۰۹ اشاره می کند و سیگنال فروش صادر کرده است.

به باور ما موج اصلاحی که دیروز شاهد بودیم صرفا یک حرکت پول بک به سمت خط گردن از این الگوی سقف دو قلو می باشد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی به بالای سطح مقاومت اولیه ۱۸۷۸ محدود به سطح مقاومت بعدی ۱۸۹۲ دلار در هر تن می باشد که در چارت بعدی دیده می شود. در نمودار مربوطه، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن