تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM7) با توجه به واکنش مثبت بازار به خبر نفتی و توافق عربستان و روسیه بر سر تمدید کاهش تولیدات نفت و شکست سطح مقاومت ۴۸٫۳۵ دلار در هر بشکه سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۵۰٫۰۰ صادر شده است که این سطح محل برخورد قیمت نفت خام سبک آمریکا به خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه ۲۰۱۶) در چارت پایین می باشد.

در نمودار زیر برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا محدود به نزدیکی سطح ۴۸٫۳۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۲۶٫۰۵ – پایین ترین سطح ۱۱ فوریه ۲۰۱۶ –  به ۵۵٫۲۴ – بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) می باشد که حالا این سطح تبدیل به حمایت قیمت شده است.

حرکت سریع و شارپی افزایش امروز قیمت نفت خام سبک آمریکا دقیقا پس از آن صورت گرفت که عربستان و روسیه با یکدیگر توافق کردند به منظور کاهش مازاد عرضه موجود در بازار نفت و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا از میانه سال تا ماه مارس ۲۰۱۸، یعنی برای ۹ ماه دیگر کاهش سطح تولیدات تمدید شود. این در حالی است که پیشتر احتمال می رفت که این توافق برای ۶ ماه دیگر، یعنی تا آخر سال ۲۰۱۷ تمدید شود.

در واکنش به این خبر قیمت نفت در بازار جهانی با افزایش روبرو شده است و به باور ما خریداران نفت خام سبک آمریکا از این شرایط به نفع خود با حد تارگت های ۵۰٫۰۰ و ۵۰٫۹۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) بهره خواهند گرفت و توجه بیشتر بازار بر این خبر متمرکز خواهد بود. لازم به ذکر است سران کشورهای عضو اوپک در روز ۲۵ ماه می قرار است در وین گرد هم آیند و این یکصد و هفتاد و دومین نشست اوپک است و انتظار می رود، مهمترین موضوعی که در این جلسه به آن پرداخته می شود، بررسی ابعاد تمدید توافق اوپک برای کاهش تولید نفت باشد.

در سایر تحولات امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن  (BRN7)همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم با توجه به واکنش مثبت بازار به خبر نفتی و توافق عربستان و روسیه بر سر تمدید کاهش تولیدات نفت و شکست سطوح مقاومت ۵۰٫۹۹ و ۵۱٫۹۳ سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۵۲٫۶۰ (بالاترین سطح ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) و ۵۳٫۸۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۲۷٫۱۰ – پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶ – به ۵۸٫۳۷ – بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) صادر شده است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به نزدیکی سطوح ۵۱٫۹۳ و ۵۰٫۹۹ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی) می باشد که حالا این سطوح تبدیل به حمایت قیمت شده است.

حرکت سریع و شارپی افزایش امروز قیمت نفت برنت دریای شمال دقیقا پس از آن صورت گرفت که عربستان و روسیه با یکدیگر توافق کردند به منظور کاهش مازاد عرضه موجود در بازار نفت و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا از میانه سال تا ماه مارس ۲۰۱۸، یعنی برای ۹ ماه دیگر کاهش سطح تولیدات تمدید شود. این در حالی است که پیشتر احتمال می رفت که این توافق برای ۶ ماه دیگر، یعنی تا آخر سال ۲۰۱۷ تمدید شود.

در واکنش به این خبر قیمت نفت در بازار جهانی با افزایش روبرو شده است و به باور ما در چارت بعدی خریداران نفت برنت دریای شمال از این شرایط به نفع خود با حد تارگت های ۵۲٫۶۰ و ۵۳٫۸۰ دلار در هر بشکه بهره خواهند گرفت و توجه بیشتر بازار بر این خبر متمرکز خواهد بود. لازم به ذکر است سران کشورهای عضو اوپک در روز ۲۵ ماه می قرار است در وین گرد هم آیند و این یکصد و هفتاد و دومین نشست اوپک است و انتظار می رود، مهمترین موضوعی که در این جلسه به آن پرداخته می شود، بررسی ابعاد تمدید توافق اوپک برای کاهش تولید نفت باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن