تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۵۳۸ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش بیشتر قیمت آن تا سطح ۵۴۷۲ خواهد شد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مس دیده می شود این سطح حمایت ۵۵۳۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است و از منظر تحلیل تکنیکال این موج هنوز تکمیل نشده است و دیر یا زود پیش بینی می شود قیمت مس را تا سطح ۵۳۶۵ پایین بکشاند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی می باشد.

به باور ما حرکت اصلاحی مس که در برخورد به این سطح حمایت ۵۵۳۸ اتفاق افتاده است به احتمال زیاد در پشت سطح مقاومت ۵۶۴۶ به پایان رسیده است و گفتنی است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۵۵۹۲ موجب استمرار موج اصلاحی به سوی سطح ۵۶۴۶ می شود که این سناریو برای امروز اندکی بعید به نظر می رسد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطوح مقاومت ۱۸۹۰ و ۱۸۹۲ مواجه شود و با شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۱۹۰۷ سیگنال خرید صادر کند و با افزایش قیمت روبرو شود.

براساس آن چیزی که در نمودار بعدی دیده می شود این منطقه مقاومت این فلز بر روی پایین ترین سطح ۱۸ آوریل و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۹۸۱ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) به ۱۸۶۲ (پایین ترین سطح ۱۰ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود حرکت افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۸۶۲ صرفا یک حرکت پول بک به سوی خط گردن از الگوی سقف دو قلو (double top) در حوالی سطح ۱۸۹۲ می باشد و برای امروز تنها رشد قیمت به  ۱۸۹۵ تاییدی در جهت شکست این ناحیه مقاومت می باشد که می تواند این الگو را نقض کند.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی سطح ۱۸۷۹ (خط فبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب تا سطوح ۱۸۷۰ و ۱۸۶۲ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن