تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا  (CLM7) سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۰٫۹۸ دلار در هر بشکه صادر شده است که این موضوع را شکسته شدن قدرتمند سطح مقاومت ۴۸٫۳۵ در چارت تایم فریم روزانه پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۴۸٫۳۵ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) قرار داشت که شکسته شد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۵۰٫۹۸ دیده می شود که این سطح هم بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد و هم مماس با سقف کانال نزولی رسم شده در چارت پایین می باشد.

هر چند هنوز زود است که بگویم حرکت افزایشی بلند مدتی که از سطح ۲۶٫۰۵ شروع شده از سر گرفته شده است اما اگر در این حرکت صعودی امروز یا فردا از سطح مقاومت ۵۰٫۹۸ عبور کند، این موضوع می تواند روند صعودی قیمت نفت خام سبک آمریکا را بیشتر به جلو هدایت کند.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت اصلاحی قیمت نفت خام سبک آمریکا سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۴۸٫۷۳ و ۴۸٫۶۱ و پس از آن سطح ۴۸٫۳۵ قرار دارند که سطح آخری بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد که می توانند مانع از هر گونه حرکت اصلاحی شوند.

گفتنی است از نظر تحلیل فاندامنتال دیروز عربستان سعودی و روسیه از توافق جدید برای کاهش تولید نفت به مدت ۹ ماه دیگر حمایت کردند که این خبر سوژه اصلی تمامی خبرگزاریهای جهان بود و قیمت نفت را نیز تحت تاثیر حرکت افزایشی خود قرار داده است.

بنابراین در حال حاضر، نوسانات بازار نفت تاثیر بسیار زیادی را از توافق عربستان و روسیه بر سر تمدید کاهش تولید نفت می پذیرد، بدین جهت، توجه به رشد قیمت نفت و سیر حرکت نقدینگی در بازار می بایست مورد توجه قرار گیرد و اهداف بعدی قیمت آن را در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن  (BRN7)پیش بینی می شود قیمت آن بتواند از سطح مقاومت ۵۲٫۵۱ عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۸۰ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود سطح مقاومت دوم بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) قرار دارد.

این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که حرکت اصلاحی کنونی در برخورد قیمت به سطح حمایت ۴۶٫۴۲ بوجود آمده است و همچنین مشخص است که قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۰٫۹۹ افزایش یافته و در حال پیشروی به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۸۰ می باشد.

در همین حال قیمت نفت برنت با سطح مقاومت ۵۲٫۵۱ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۸٫۳۷ به ۴۶٫۴۶ – پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۶) مواجه است که با شکست آن خریداران بیشتری را وارد بازار خواهد کرد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۵۱٫۶۹ و ۵۱٫۴۶ می باشد.

همچنان که در حال حاضر نیز شاهد هستیم، قیمت به سطح مقاومت ۵۲٫۵۱ نزدیک شده است و توافق دیروز عربستان و روسیه بر سر تمدید کاهش تولید نفت حرکات قیمت نفت برنت را تحت شعاع خود قرار خواهد داد و به باور ما احتمال صعود قیمت نفت برنت دریای شمال به ترتیب به سوی سطوح ۵۲٫۶۳ ، ۵۲٫۸۶ و پس از آن نرخهای ۵۳٫۰۶ ، ۵۳٫۷۶ و ۵۳٫۸۰ دلار در هر بشکه زیاد است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن