تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح حمایت ۵۵۳۸ دلار در هر تن کاهش داشته باشد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۵۵۹۲ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت ۵۵۹۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و تارگت نزولی بعدی بر روی ۵۵۳۸ قرار دارد.

به باور ما اگر قیمت مس به سطح ۵۵۳۸ کاهش یابد و بعد از آن در بالای سطح حمایت ۵۵۳۸ تثبیت شود این احتمال قویا وجود دارد که دوباره سطح مقاومت ۵۶۴۶ را تاچ کند. در حرکت نزولی نیز تنها به شرط کاهش قیمت به پایین سطح حمایت ۵۵۳۸ نشانه ای در جهت تکمیل موج اصلاحی آغاز شده از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) و از سرگیری روند نزولی قیمت مس می باشد.

در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۵۹۲ می بایست منتظر افزایش قیمت مس به سطح مقاومت ۵۶۴۶ باشیم. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۱۸۹۰ اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۹۰۷ در چارت تایم فریم یک ساعته بعدی به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود این سطح مقاومت ۱۹۰۷ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج موج کاهشی ۱۹۸۱ (بالاترین سطح ۱۰ مه ۲۰۱۷) به ۱۸۶۲ (پایین ترین سطح ۱۰ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

با توجه به آنکه سطح مقاومت قبلی در نرخ ۱۸۹۰ دو مرتبه باعث اصلاح قیمت در چارت یک ساعته شده بود این احتمال قویا وجود دارد که سطح مقاومت فعلی ۱۹۰۷ نیز منجر به تشکیل حرکت اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی شود.

برای امروز افزایش قیمت به سطح مقاومت ۱۹۱۲ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۰۷ می شود که این حرکت به تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطوح ۱۹۲۱ و ۱۹۳۵ دلار در هر تن کمک خواهد کرد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن